Som en våg...

Som en våg sköljer sorgen över mig, helt plötsligt bara gråter jag. Är fortfarande chockad, att mormor skulle somna in var inte alls väntat. Orkar inte gå in på det som hänt. Det är så sorgligt allihopa, men jag är jätte glad och tacksam över att hon somnade ovetandes om hur dålig hon var. Timmarna innan hon somnade, satt vi länge, jag, mamma, min bror, kusin och hennes man och skrattade och pratade med henne. Känns skönt att vi var hos henne💖💖 Linnea var med upp på kvällen och tog farväl när hon var i ordning gjord, hon låg där så fin. 💖
Linnea skrev ett meddelande på vita tavlan på väggen i rummet.




Igår åkte jag och dem små tillsammans med mamma, bror, moster Mallan, min kusin och hennes man, för att lämna beskedet till morfar, fy så jobbigt. Stackars morfar💖 vi grät allihop, dem små förstod inte riktigt, satt mest och tittade på tv, så snälla barn. Morfar grät och sa hon var den bästa vännen man kan ha😢😢💖


Vi stannade hela dagen hos morfar, fixade fika och gick och handlade lunch.


Alwa blev trött och kröp upp i mormors säng och somnade gott. Det luktade mormor om henne när hon vaknade, då grät jag igen 😢


När vi handlade köpte vi blommor, tände ljus och tog fram ett fint kort 💖


Innan vi åkte fikade vi igen, njöt för sista gången av mormors hallongrottor😊 Nu gråter jag igen 😢😢


Innan vi åkte hem kröp Alwa upp i gammelmorfars knä, han blev så glad.


Mamma åkte med oss hem och åt, sen skjutsade jag hem henne, sen lag jag dem små, hällde upp ett glas vin och tände ljus för mormor, och sjönk mer i soffan, det tar på krafterna. 


Dagen idag har jag tillbringat med dem små och min allra bästa vän och hennes son, vi besökte 4H gården i snålblåsten.


När vi var lite frusna åkte vi hem och åt lunch och fikade hos Åsa.




Innan vi lämnade stan tog jag med mig barnen till Friskis, behövde rensa huvudet. 


Alwa var trött och somnade😊


Nu har vi ätit mat, jag har ringt och pratat lite med morfar, vi grät en skvätt tillsammans. Efteråt skulle Alwa bestämt ringa till sin mormor, hon står för telefon räkningen i den här familjen😂 Idag avslutade hon med, jag kan ringa imorgon, då hörs vi dårå😂💖


Nu ska jag koppla av, huvudet värker efter all gråt. 

Kramen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0