Midsommar 2015 🌾đŸŒșđŸŒ»

VÀckte hela huset kl tio med fram dukad frukost. Himlen var alldeles grÄ, ett plus var att det inte regnade.
Alwa höll lĂ„da och var en riktig teaterapa vid matbordet😂


Sen fick jag fart kl 12 började midsommarfirandet i Storvreta. Hade svĂ„rt att bestĂ€mma vad jag skulle ha pĂ„ mig, mamma ocksĂ„, Alwa hjĂ€lpte henne 👍😂 För min del blev det en kĂ€nning med leggings.


NĂ€r vi kom restes midsommarstĂ„ngen och dansen började, trodde inte barnen ville dansa men fel hade jag, Alwa ville, Linus tvekade lĂ€nge, dansade en stund😊


Vi hade tur med vÀdret ÀndÄ, det kunde ha regnat. Det var hyfsat varmt ute ocksÄ.


Vi hade ingen picnickorg med oss, vi köpte lite fika dĂ€r och sen Ă„kte vi hem och kĂ€kade lite sill lunch och drack bubbel, blev Ă€ven en liten snaps😊



Hade hunnit bakat en pollykladdkaka innan vi Ă„kte, sĂ„ efter lunchen blev det gofika med jordgubbar, det Ă€r ju midsommar đŸŒșđŸŒș


Vi var tvungna att gÄ ut och röra oss en liten stund, magen var proppmÀtt,


Vi plockade lite blommor och hĂ€lsade pĂ„ fĂ„ren. Klockan sprang ivĂ€g och det började bli dags för middag, min lilla hjĂ€lpreda hjĂ€lpte till, sprang ut med det som skulle till grillen. Jag bakade focaccia med provencal kryddor och flingsalt. 
Alwa tjatade mest om överraskningen som hon kallade desserten , hon kom nÀmligen ner i köket nÀr jag höll pÄ sent igÄr kvÀll, jag bar upp henne i sÀngen och sa att det en överraskning till ikvÀll.
Lilla hjÀrtat orkade inte Àta upp den, nÀr vi till slut dukade frÄn dessert, mamma och jag öppnade ett mousserande till, mycket gott.



Ha en fortsatt trevlig kvĂ€ll 🌾🍾

Jag har intagit sofflĂ€ge 😄😄


Kram 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0