Guldyra

Jösses vilken dag, jag är helt slut, vilken innebandydag.
Vi åkte in till Allianshallen kl halv tio, tio gick Linneas semifinal mot Livet ord av stapeln. Det var en mycket spännande match som Storvreta vann med 5-3,
F-00 stod klara för final. 
Jag hann hämta andan en liten stund innan det var dags för Albin att spela semifinal mot Sirius, även detta var sjukt spännande, Storvreta vann, även för Albin blev det final. Barnen spelade lite mellan matcherna.
 

Dem är så snälla och duktiga, aldrig nått gnäll när vi är på match. Efter semin blev det bråttom att hinna äta lunch.
 
 
Tankade med ny energi var det dags för en sjukt spännande final för F-00, när slutsignalen gick stod det 3-3 mot Saga, det blev 5 min förlängning, även därefter var det oavgjort. Det blev straffar. Hela laget stod upp och höll om varandra.
 


Först ut var Linnea att lägga straff. Gissa om jag var nervös.....
 
 
 
Den satt 👍 Efter fem spännande straffar, stod Storvretas F-00 som segrare i DM 2015. 🏆
 
 
Grymma tjejer 💗
 
Direkt efter prisutdelningen var det dags för Albin och P-00 att spela final mot FBC. Där blev det också sjukt spännande, hur mycket ska man orka. Alwa orkade inte mer utan somnade på läktaren.💗
 

Inför andra perioden låg dem under med 0-3, men kvitterade snabbt till 3-3, när fyra minuter återstod på sista perioden satt den, och P-00 vann med 4-3, segrare av DM 2015. Vilken guld helg. 
 


Vilka grymma ungdomar. Jätte stolt över mina barns insatser.
 

Nu laddar vi om för Bustercup i Mora nästa helg. Jag åker upp och bor på hotell och försöker hinna med att se så mycket som möjligt av Albin och Linnéas matcher.
 

Klockan blev halv sju innan vi var hemma, jag lagade middag och sen blev det en promenad med hunden.
 
 
Nu ska vi fira 🏆💗🍷

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0