Time to sleep


God natt vänner, nu tänker jag hoppa i säng, klockan ringer fem i morgon. 
Det har varit fullt ös hela dagen, klockan ringde sex, smög upp och gjorde mig i ordning och åt frukost, innan jag väckte dem fyra barnen. 
Undertiden dem åt frukost, plockade jag ur diskmaskinen och in med allt det smutsiga, fixar inte att komma hem och behöva röja. Bäddade alla sängar, packade väskor, rastade hunden. Klockan åtta satte vi oss alla i bilen, första stoppet var skolan, sen blev det dagis för att lämna en lite ledsen Linus, sen vidare till underbara Pernilla som hjälper mig med Alwa. Även Alwa var lite ledsen i morse. 

Mammas lilla goding 

Kom lagom till jobbet fem minuter innan jag började, hann ta en kaffe. 
Slutade 16, då blev stoppen tvärtom, stannade först och plockade upp lilla godingen, stannade på Ica och handlade lite, där får jag inte igång bilen, öppnar motorhuven, lite stressad då jag vet att Linus står och väntar och dagis stänger 17.



Ruskar lite batteriet, tror det är nått glapp, bilen startar och vi far till dagis. 
Den lilla biten från bilen och in till huset kan kännas så lång. Jag har barnens ryggsäckar, min väska, matkassen, Linus smutsiga utkläder, och två barn som promt ska hålla mig i en varsin hand, tur man är bläckfisk 😊
Sätter genast igång med middag, Linnea ska på match, sätter på riset och kör igång med dammsugaren, ut i vedboden efter ved, tänder brasan.
Efter vi ätit och middagen är undan dukad och hemmet är fint, har klockan blivit läggdags. Vi läser saga och dricker välling. 
Nu har jag duschat och ska göra lite ansiktsbehandling, sen är det sängen😊

Ja så vad min dag med dem allra bästa jag har❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0