Jösses vilken dag

Äntligen får jag sjunka ner och mysa med barnen i soffan :)



Började som vanligt med en morgon PW innan barnen skulle iväg. Idag var det bara Linnea som skulle iväg, Albin är hemma och kurerar sin förkylning, så typiskt att bli sjuk nu, när SM i innebandy går av stapeln på lördag i Västerås.
Linus ville vara ledig idag och följa med till öppnaförskolan, han har fått låna hem gosedjuret katten Findus från dagis, alla barn får ta med honom hem över en helg och berätta vad dem gjort. Linus var så stolt i bilen hem igår ,


Efter morgon PW var det bara snabbt att byta om, (frukost blev det på öppna fsk), hade lovat att ta en promenad med dubbelvagnen till öppna fsk, så igår kväll stressade jag iväg och pumpade dem platta hjulen,  till ingen nytta. I morse när jag lastat i barnen i vagnen så visade det sig att det blivit punktering. Suck!!
Det var inte att tänka på att lasta in dem väl påklädda barnen i bilen, det ville dem inte. Fram med Alwas vagn och fram med pulkan. Det var inte lätt att dra pulkan, förbannade sand på gångbanan, varför. Sanda när det är halt, nu när vintern äntligen är här kan man inte ens ta ut pulkan. 



Findus var givetvis med :) 
Det var tur jag hade ombyte med mej, var sjöblöt när jag kom fram. 
Barnen hade en rolig stund, Findus var med på allt. 


Även på sången. 


Alwa hittade utklädningslådan för första gången, hon blev en liten tiger. 


På eftermiddagen hann jag med ett träningspass, lite shopping, och en fika på pappas jobb. Hämtade mina skidor som han har haft nytt paraffin på och vallat, så nu får ni passa er i spåret, nu kommer Linda ;) 
Nu sover dem små, Linus givetvis tillsammans med Findus :)


Ha en mysig kväll 

Kram från mig <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0