Nu får det vara nog

Som om inte små barnen har varit sjuka nog nu, vi tar väl kräksjukan också när vi ändå håller på, suck!!
Det började med att Alwa spydde lite slem i sängen igår, jag tänkte inte mer på det, hon är ju fortfarande lite snorig.
När hon vaknade på morgonen var hon helt ner skiten från topp till tå, jag tyckte inte det var så konstigt, Alwa fick spruta i veckan och brukar då bli dålig i magen.
Så att jag bytt ett antal gånger på henne var inget konstigt.
Inatt vaknar jag av att Linus grinar, han hade spytt ner sängen, och detta hände två gånger till under natten. I nuläget får han fortfarande inte behålla det han dricker, stackarn är såå hungrig. Själv mår jag illa och springer konstant på toan, men det ska ju vara bra med tarmsköljning ;)
Emelie blev så nervös, hon ska på studentkryssning idag och vill absolut inte bli sjuk. Tur är det väl att hon jobbat hela helgen och knappt varit hemma.
Jag misstänker att bacillerna kommer från öppna fsk, det var en som hade ett skolbarn med sej, som hon sa hade varit sjuk och fick stanna hemma bara för att det var Fredag, hm jag undrar jag.
Givetvis skulle denna unge sitta bredvid Alwa hela tiden. Det var ju Alwa som började spy....

Kram från sjukstugan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0