Prosit

Atjo prosit, ligger i soffan och är inte allt för pigg, efter några hektiska dagar.
I fredags åkte jag och dem små in till Åsa och lille Oliver, vi besökte deras öppna förskola. Linus tycker det är sååå roligt, han uppskattade även sång samlingen denna gång. Han satt så fint och lyssnade. Jag tog en chansning och lät Linus vara utan blöja, det gick kanon, inte ett enda misstag. När öppna fsk var slut, gick vi hem till Åsa och åt lunch och fikade. Alwa som är så snäll, bara hängde med :)
På eftermiddagen blev jag alldeles ensam hemma, nja små busarna var hemma, men dem lag sej tidigt. Alla var iväg på olika saker, Albin cup, Linnea träningsläger, Emelie och Dick jobbade. Jag fick trevligt besök av en kompis, vi satt uppe till två och drack vin, sen var det till att dyka i säng, klockan skulle ringa åtta, men kl sex tyckte Alwa att det var morgon, hon somnade om tio minuter innan klockan ringde, skit unge. Förmiddagen tillbringades i Ärentunahallen, Linne'as träningsmatch. Fick rapporter under dagen om att Albins lag spelat bra , men att Albin hade fått så ont i fötterna av sina skor, så när han kom hem kl sex, tog jag med mej fyra trötta barn ink mej själv och åkte till stadium. Nya skor inhandlades, jag blev då världens bästa mamma.
I morse ringde kl 05.20, Albin skulle åter till Tumba och spela semifinal, det gick såå bra för laget, dem vann cupen. Jag har varit med Linnea på fotboll, usch vad jag frös. Linus sprang runt och höll värme, Alwa satt nerbäddad. Nu blir till att leta fram vantar och tjockare kläder, hade sån tur och fick köpa ett par nya fodrade converse till Alwa, av en vän. Så söta.
Nu är vi alla som är hemma däckade, det blir en tidig kväll.
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0