God morgon

Sitter i köket med en god kopp kaffe och laddar för att åka in och träna.
Nu är vi friska och nu är det hård körning igen. Startar alltid dagen med en PW innan
frukost, en skön start på dagen. Alwa somnar i vagnen och jag och Linus kan äta
frukost och mysa när vi kommer hem.
 
 
Linus är alltid så rar mot sin lillasyster. Det är så roligt nu när Alwa uppskattar när han busar
med henne,häromdagen badade dem ihop. Linus hade fullt sjå att hålla i henne så som hon
plaskade och for i vattnet.
 
 
Linus  är en liten buspojke, med glimmten i ögat. Han har börjat med att busa med maten, inget
jag uppskattar, men kan ändå inte låta bli att skratta för mej själv, när jag ser hans små bus.
 
Draken fick smaka av lunchen...
 
Igår fick bilarna lite lunch...
 
Igår var vi till Maxi och storhandlade, det är så bra där att dem har tvillingkundvagn, så båda
barnen kan sitta när jag handlar. Tyvärr är det en besvärlig procedur att få tag på en vagn.
Först ska man ta Alwa på armen, kassarna under andra armen, väskan på axeln och sen ska
man försöka hålla Linus i handen. Sen ska man gå och ställa sej i kön i informationen för att
lösa ut en polett för 40 kr  till vagnen, man ska då försöka få upp plånboken ur väskan, skulle
då behöva tre armar, dem andra är liksom upptagna utav Alwa och dem fyra maxipåsarna, puh..
Sen när man handlat klart, ska man ut till bilen med kassarna, ta barnen och gå in med vagnen,
ställa sej i den långa kön i informationen för att få tillbaka pengarna för poletten.
 
 
Innan vi åkte hem, stannade vi till hos en kär vän, som har en liten butik hemma, Vita lyktan.
Hon har såå mycket fint. Jag köpte två nya fina tassels, som jag hängde på mina stora silver
ljusstakar, och två små söta vaser som ser ut som flaskor, dem ska jag fylla med sand el nått
och ställa i badrummet. Vi blev bjudna på fika, Linus var så fascinerad över hennes små söta
kattungar, som hoppade och for överallt. En satt sej bakom Linus på stolen och busade med
hans snören på luvan. Sen blev det bråttom hem, Alwa som var så trött somnade innan jag
hoppat in i bilen.
 
 
Nej nu kan jag inte sitta här och lata mej längre, dags att sätta lite fart.
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Carola P

Om det är en affär som du ofta handlar i kan du väll kolla om du inte kan få behålla poletten, så blir det lite lättare när du ska handla.
Ha det så bra.
Kramis

Svar: God morgon!! Jag tänkte faktiskt göra det. Den här gången hade jag inte 40 kr kontant, så dem tpg mitt körkort som pant, och det kan vara bra att ha ;) Nästa gång ser jag till att betala den och sen skiter jag i och lämna igen den ;) kram
Linda Hammar

2012-09-22 @ 00:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0