Ullared

I lördags morse rymmde jag hemifrån, för en helg med lite egen tid och shopping.
Jag och tre tjejer till drog iväg klockan sex på morgonen till Ullared. Det var ett riktig
rugg väder som följde oss på hela resan. Vid tolv var vi nere och ställde oss i den långa
kön, i snålblåst och regn och fyra plusgrader, brrrr. Vi köade i 50 minuter, gissa om det var
skönt att komma in. Vi shoppade och shoppade ända till stänging kl åtta. Vi gjorde endast
ett avbrott för lite middagsintag och toabesök. Efter att ha tillbringat 7 timmar i varuhuset
hade vi bara hunnit gå igenom, hygien, herr, barn och dam. Barnavdelningen tog längst tid.
När det stängde åkte vi till det Bed and breakfast vi hade bokat, där fick vi lite kvällsfika innan
vi gick igenom det vi handlat och sen blev det sängen. Morgonen efter ringde kl åtta, vi åt
en god frukost, duschade och sen bar det av till shoppingdag nr två. Vi shoppade fram till
klockan fyra, då lastade vi in i bilen, den blev mer än full kan jag lova. Det dåliga vädret följde
med oss på vägen hem, inte alls så roligt att köra i, man fick koncentera sej. Det blåste, regna
och en väldig trafik med långtradare. Vädret blev bättre när vi närmade oss Stockhom och då
 tryckte jag gasen i botten resten av vägen ;) När jag kom hem vaknade barnen till och var
nyfikan på vad jag handlat, dem fick se en bråkdel, resten var julklappar.
 
 
Imorse var jag trött och fick en skön sovmorgon. Efter frukost åkte jag till gymmet, var skönt att
röra sej efter helgens äventyr. På eftermiddagen började jag lite smått att packa upp, kommer att
lägga ut lite smakprov när jag får packa upp allt. Fick fram några nya pyjamasar till dem små, som dem
hoppade i efter badning. Köpte båda Laban och Cars pyjamasar för 9 kr st, så det blev några nya.
Har fått gjort lite ny plats i skåpen, köpte nya paj och gratänformar, som jag gått och spanat på, på
Fulleröhandel, här var dem 1/3 så dyra. Hade egentligen velat ha allt i vitt, men det var slut, hade sån
tur att gratängformen började packas upp precis när jag gick därifrån.
 
Igår var det stor ungdomsdag för Storvreta innebandyklubb, alla barn och tränare var inbjudna
att bada, äta och bli presenterade mellan perioderna i A-lagets match. Dick som är tränare åkte
in med Albin och Linnéa, Emelie var kvar hemma och tog hand om dem små, mamma kom också
ut och hjälpte till. Matchen visades på tv, mamma hade fått syn på Albin och Linnéa i rutan.
Tyvärr blev det torsk för Storvreta mot Pixbo. Men barnen var nöjda ändå med sin dag.
 
Känner att jag fortfarande är lite seg, har sån huvudvärk, så nu blir det mys under filten.
 
Kram kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0