Oooops Söndag

 
Vad var det som hände, vart tog helgen vägen, imorgon är det skola igen.
Vi har precis klarat av söndagsmiddagen och dem små har hoppat isäng.
 
 
I fredags var det äntligen dags för Dicks operation av axeln, Biceps muskeln släppte
i Maj och nu har han gått med värk sedan dess, nu kanska han kan bli lite gladare ;)
Emelie skjusade in Dick till Elisabet sjukhuset på morgonen innan hon började sin
praktik. Jag skjusade skolbarnen till skolan, sen satte jag och dem små igång och
bakade, väntade fikabesök av Carola och tre av hennes barn, Lovelia, Jordan och
Jamie.
 
 
 
Vi bakade kladdkake muffins, Linus visste inte hur han skulle kunna hålla sej utan att
smaka i smeten. Jag sa åt honom att han skulle få slicka skålen om han var duktig och
bakade utan att grisa.
 
 
Undertiden chokladgrisen slickade skålen, passade jag på att baka en äppelpaj, invigde min
nya pajform :)
 
 
Carola och barnen kom vid två. Barnen lekte först en stund, Linus var inte på sitt bästa humör,
lite arg, han gick och tjatade efter sin legolastbil, men den var putsväck. Fika hade barnen nästan
inte tid med, men det hade jag och Carola :) Lilla Jamie fick vi inte se röken av, han satt i bilen och
sov, hela tiden. I samma veva som dem skulle åka, kom min ny opererade man hem men taxi,
såg inget vidare pigg ut. Han hade en fruktansvärd värk, som hållt i sej hela helgen.
Jag böjade lite smått med middagen innan jag vid sex tiden åkte och hämtade hem både Albin
och Linnéa från innebandyträningar. Sen blev det tacomys och en slapp kväll i soffan framför
X-factor.
 
 
 
I lördags fick jag en liten sovmorgon, småttingarna sov till åtta. Alwa sover så bra sedan hon fick
ett eget rum, hon sover tolv timmar i sträck, äter välling och somnar om. Så vid åtta var det dags
att gå upp, vi tog det lugnt, Alwa satt på sin filt och lekte, Linus tittade på tv och jag satt i godan ro
med min kaffekopp.
 
 
Vid tio var det dags för dem andra att kliva upp, vid elva var det dags att packa in oss i bilen
och åka till Tierp, Albin hade match. Jag körde först fel, hur fan man nu kan köra fel i Tierp, ha ha.
Det blev en vinst till slut, men i tredje halvlek spelade dem riktigt dåligt och höll på torska, vann
med 7-6. När vi kom hem var  lilla Alwa så trött, jag lag henne, stoppade Linus i badet och så
ställde jag mej på löpbandet, gäller att ta till vara på dem tillfällena som finns.
I morse sov barnen åter till åtta, det tackar vi för,var lite trött ;) Jag som alltid varit såååå morgon
trött, börjar faktiskt mer och mer att uppskatta morgonstunden med kaffekoppen, kan det vara så
att man blivit äldre, nej nej.
 
Morgon mys
 
 
Lilla bus ungen, hon var i full fart och drog i min duk, när Linus får syn på henne och vrålar
aj aj UNGE. Sen skjusade han iväg henne med en väldig fart.
Idag har det också varit innebandy, ha ha vad förvånade ni blir, idag var det Linnéa som
skulle spela. Innan match hann svägerskan iallafall med att komma på en fika, man måste även
hinna med att vara social. Jag och Linnéa kastade ihop en äppelpaj.
 Linnéas lag gjorde ingen vidare match, men det är alltid kul att titta.
Alwa satt som vanligt snällt och tittade , men den andra lilla filuren fick mutas med en påse 
bilar.
 
 
Direkt efter matchen hade Linnéa bråttom iväg, hon skulle vara bollmaja på damlagets
match. Jag hann med att löpa 30 minuter medans lill hönan sov middag.
Emelie har man inte sett mycket av sen i fredags, hon har jobbat och jobbat. Idag kom
hon lagom hem till middagen, sen tog hon sin bil och drog igen, biobesök.
Nu ska jag nog duka fram lite ost och kex, och ta ett glas rosé, och titta på Beck.
 
Ha det gott!!
 
Kramiz 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0