Helgen som bara försvann

Söndag kväll och jag ligger på rygg i soffan.
I torsdags kände sej Albin hängning igen, jag beslutade mej för att boka tid hos husläkaren, dem misstänkte körtelfeber, men efter provtagningar visade dej sej att det måste handla om ett envist virus. På eftermiddagen var det städning och packning som stod på agendan, det har blivit dags för min Leksands weekend.

I fredags morse inträffade en incident som kunde ha gjort att vi inte kom iväg, det var fruktansvärt och jag orkar inte skriva om det. Våran avresa gick kl två, Alwa åkte med mej. När vi kom fram hade Karin fixat i ordning en super god middag, entrecote med kantarellsås, ja just ja det skulle jag få med mej hem, det glömde vi :) Vi hade en super mysig kväll, i ett mysigt hem.

 
I lördags startade vi dagen med en timmes promenad runt Styrbosjön, väldigt vackert, synd ett solen tittade fram så lite. Efter en lång och god frukost blev det en lite shopping tur i Leksand, som avslutades på ett gott fik. Där drack jag den godaste chai latten ever. Sen blev ett en god middag och massa annat gott . Alwa har skött sej exemplariskt, varit lite trött mellan varven, blir lite si och så med sovtiderna.

I morse blev det ännu en PW innan frukost. Idag blev det hemfärd vid två, då var Alwa sååå trött att hon somnade bums. Innan vi for var vi tvungna att stanna till vid Siljans konditori och köpa med en take away chai latte, yammi.

Nu har jag hunnit packa upp och tagit en promenad, nu händer inget mer idag, tröööt.

Tack Karin och Anna för en trevlig och mysig helg, kram

Bye bye

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0