Vaccination

Vilken härlig dag, till en början sken solen med sin frånvaro, men sen sken det upp,
och kan ni tänka er, ingen blåst, me like : D
På förmiddagen var jag inne och plockade, det var ju ändå ingen sol, Dick gick ut för
att starta upp poolen från vinter idet. Linus stod inne i fönstret och tittade, jag frågade
om han ville gå ut till pappa, då hoppade han upp i mitt knä och sa att han var rädd.
Dick hade nämligen en pump som skulle pumpa ur vattnet, vi brukar inte byta vatten,
men i år tyckte vi det var dags, och Linus var rädd för pumpen.
Alwa satt i babysittern och snackade, hon är världens snällaste och gladaste.





Vid halv tolv tiden var det dags för oss att åka till BVC, Alwa skulle få sin 3 mån spruta och
Linus skulle vägas, ville kolla upp honom efter förstoppningen, han tappade en hel del.
Alwa vägde 6090 och 63,5 cm lång, Linus var 96 cm och vägde 13 kg. Efter vägning och mätning
var det dags för vaccination, Alwa skrek redan innan sprutan, hon var så trött, sen kom ett gall
skrik, efteråt kom Linus fram och kramade om henne.



Jag tog en promenad hem från Bvc och tog vägen förbi affären, vi hade tagit bilen dit, hade
lite tidsbrist. Dick åkte hem och gav Linus lunch och kastade honom i säng. Jag och Dick
tog en macka och kaffe i solen. Sen forsatte Dick med poolen, jag försökte sanera altanen från
allt polen.


Barnen vaknade ungefär samtidigt, Linus skuttade runt i trädgården och Alwa låg inne
på en filt och lekte med en jätte fin docka hon fått i dop present, hon låg säkert där i 1,5 timme
utan att säga nått, hon skrattade gott när man kom fram och pratade med henne.



När klockan närmade sej fyra orkade Linus inte vara ute längre, polen. Vi gick in och gjorde
pannkaks smet och började steka pannkakor, det tar ju sin lilla tid, det behövs några stycken.
När vi ätit middag blev det en tur till Maxi, Dick och Linus stannade hemma. På Maxi blev Alwa
lite gnällig, Emelie tog upp henne och konstaterade att Alwa var varm, tittade på henne och såg
att hon var blank på ögonen. Där kom febern, som jag väntat på skulle komma efter vaccinationen.

  

Nu ligger Alwa i sängen, jag hoppas hon kommer att kunna sova, utan att vakna och vara
ledsen, min lilla älskade flicka.
Dags för mej och gå och checka barnens packning inför morgondagen, dem har elevensval
dag, då får eleven välja på olika aktiviteter, Linnéa ska till fyrishov och bada och Albin som
går i mellanstadiet, ska cykla in till Fyrishov och spela badminton och hoppa i hopp gropen.

Ha det gott :D

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0