Måndag 7:e Maj

När man vaknade i morse sken solen, tänk så mycket piggare jag blir då :)
Vi hade en lugn och skön förmiddag, små plockade lite, gosade med barnen. Efter lunch packade jag in Linus och en sovande Alwa i bilen, vi skulle iväg på eftermiddags mys hemma hos min vän Tessan och hennes tre åriga son Julius. Alwa är otrolig, har hon väl somnat så sover hon. Hon somnade i vagnen vid tio och vid tolv satte jag in henne i bilbarnstolen, först åkte vi till affären, sen åkte vi till Gottsunda för att titta efter Foppa tofflor till Linus, efter det styrde vi bilen hem mot Tessan. Alwa vaknade inte förrän vi kom till Tessan. Linus började leka i sandlådan, Julius blåste såpbubblor som Linus köpte med sej. Solen strålade och det var så varmt och skönt, deras hus ligger som i en svacka, så det blåste inte mycket. Tessan serverade en smarrig fruktsallad med glass. Vi mumsade och åt.

image description

Alwa fick en fin klänning till sommaren, tack snälla :)))

image description


När vi kom hem var det dags för middag, undertiden jag lagade middag, gick Dick ut med Linus som ville blåsa sina såpbubblor, det hade han inte haft tid med hos Julius.
Min kära man är just nu lite handikappad , han har lyckats slita av senan till biceps muskeln, kan inte använda denna arm, väntar nu på röntgen. Inte speciellt lätt att ha två små barn och inte kunna lyfta:((

Just nu är det hockey för hela slanten, Emelie och Albin gör sina läxor framför tvn. Själv ska jag nog fixa lite te :))

Kram kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0