Lunch i solen

Vilken dag, rena sommaren :)

image description

Morgonen startade med en tur ut i rabarber landet, fixade en paj innan frukost. Väntade nämligen mysigt besök av Anneli, Gabbe och lilla Tove, så söt. Annelis dotter Jill var tyvärr inte med, hon var lite förkyld. Anneli var nyligen till London, där hade hon shoppat fina kläder till Alwa. Tack tack :))
Lilla Alwa hade fortfarande lite feber idag, men har varit på bra humör ändå. Hon hade svårt att komma till ro i vagnen, så jag lag henne på golvet under babygymmet, där låg hon tills hon somnade, börjar tro att hon också känner av polen, hostar och rosslar lite, kan vara därför hon sover dåligt ute.Vad vet jag !!

image description

Vi hade en lång och mysig lunch i solen. När Gabbe skulle hem , gick jag med henne mot stan, jag vände efter 30 min och hon fortsatte sin vandring mot stan.
På eftermiddagen kom två trötta barn hem från skolan, efter att ha haft friluftsdag. Albin hade cyklat fram och tillbaka till stan, så han hade fått bra med färg i ansiktet.
Efter vi ätit middag tog jag en tur till Fullerö Handel, för lite present inköp. Där kan man gå länge och titta. Fick bråttom hem, Linnea skulle på fotbolls träning, och undertiden skulle Emelie övningsköra.

image description

Linus som är bra tagen utav allt polen, somnade direkt när han lag sej på kudden, då fick jag en mysig ensam stund med Alwa på golvet, innan det var dags för henne och nanna kudden.

image description

Nu ska vi hålla tummarna för Loreen.

Hej hej!!


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Sötnosarna:) Filten/täcket Alwa ligger på, visst är den gammal , sen typ din äldsta dotter? Jag sydde ett täcke till Janelle av samma tyg :) :)

Fast det ligger undanstoppat nånstans...Jag var så flitig så jag broderade namn, födelsedatum, vikt, längd och dopdatum...pust.. Tillm barn nummer två har jag köpt tyg och kalkerat namnet....hehe, det bidde inga fler;)

JObbigt med pollen för de små:((

2012-05-25 @ 21:20:20
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Linda

Javisst är täcket sen Emelie var liten (1994), hade glömt bort det, hittade det när jag letade efter sommartäcket till vagnen :))

2012-05-25 @ 23:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0