En hit och en dit

Tjingeling, sitter här och ammar och ska snart kasta lilla älsklingen i säng. Passar på att blogga lite från mobilen.

image description 

Igår var det tisdag och Dick och jag hade äntligen en dag ledigt tillsammans. Jag åkte in och hård körde på gymmet, direkt efter frukost. Dick och Linus gick ut i det fina vädret, gräsmattan behövdes redan klippas. Linus blev så rädd för gräsklipparen att han gick in i tvättstugan och grinade. Det var det första han berättade för mej när jag kom hem. Linus ord; klipparn redd gina. Sötisen börjar prata mer och mer. Härmar efter dem flesta ord man säger, bra som dåliga ;)

image description

Jag satte mej och tittade på när Dick klippte klart, med en god avoccado macka och kaffe. Sen fick jag lite bråttom, middagen skulle förberedas, kasseler och ris under annans täcke. Prästen skulle nämligen komma ang dopet, och Linnea hade fotbolls träning, så för att vara på den säkra sidan att hon skulle hinna få middag innan träning, om prästen skulle bli långvarig, så gjorde jag mat. Under tiden som Linnea tränade, övningskörde Dick med Emelie och jag gosade med dem små. Det var ingen pigg Linnea vi fick hem från träningen, dem hade haft nick träning, hon hade fått ont i nacke och huvudet, när hon kom hem blev hon jätte yr, så fort hon rörde sej snurrade det och hon mådde illa, när hon låg still var det bra. Hon hoppade i säng men hade svårt att somna, när hon vid ett tiden gick upp på toan var hon yr och kräktes. Hon blev hemma från skolan idag.
Jag startade dagen med en tur till Gränby, träffade Åsa och lille Oliver. Vi åt både en god lunch och hann även med en latte. Halv tre styrde jag bilen ner på stan, tio i tre var det dags för utvecklings samtal med Emelie. Lite smått stressad styr jag ner bilen i parkerings garaget och vad händer då, som tydligen börjar bli en vana när jag har bråttom, polisen står på vägen ner, blås kontroll, jag säger till honom att jag inte har tid med det här, på skoj givetvis. Han undrar vad jag ska göra :) När jag blåst frågar jag om han inte ska kolla i baksätet , han kikar bak och säger söt, nu var du ju inte det jag menade sa jag, sist jag blåste kröp dem in och kollade att Alwa satt rätt, han skrattade och sa att han såg att stolen satt rätt. Sen fick jag parkera :) Allt gick bra för Emelie i skolan, men det visste jag ju redan :))))

image description

När samtalet var klart, var det Ica Maxi som gällde, Emelie var med mej och hjälpte till, det går så mycket fortare då. Hade lite bråttom hem, Dick skulle till jobbet, han och barnen hade redan ätit middag. Jag fick äran att röja efter middagen ;)

Nu har barnen gjort fruktsallad, till det blir det nötter och hallonkesella. Den ska nu ätas medans tre kronor spelar mot Tyskland.

image description

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0