Äntligen

Äntligen börjar våran Linus bli pigg och glad igen.

Natten mellan tisdag och onsdag var ingen höjdare, han var orolig och bajsade ett par gånger, hann inte mer än somna om så var det bara att gå upp.
Igår morse startade vi med ett klyx, Linus var duktig även denna gång. Resten av dagen gjorde jag i stort sett inget annat än att bytte blöja, bajs bajs bajs. Hann bara sitt i den sköna solen undertiden jag åt en god omelett till lunch.
På eftermiddagen började blöjorna sina, så fort Dick vaknade, kastade jag mej i bilen och åkte till Maxi, skönt att komma bort från bajs fabriken ett tag. Precis innan jag åkte började Linus att prata lite igen, han har varit tyst i tre dagar, bara ordet bajs har förekommit. Han orkade med nöd och näppe lägga sej en stund bredvid lilla syster och gosa lite. När jag kommer hem möter en mycket piggare Linus mej ute vid bilen. Sen blev det middag och Linus åt en tallrik, men det tog lite tid. Han somnade tidigt och har sovit lugnt hela natten.
Nu sitter han och äter frukost, har även druckit en flaska välling med Laktulos, ett medel förstoppning, hoppas att detta kommer hjälpa honom att få det lättare med magen.
Nu ska jag bara amma klart sen tar jag bilen och åker till gymmet, ladda batterierna :)))

Ha en underbar dag i solen :)

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Usch vad jobbigt för honom att bli sådär:(

Laktulos är ju toppen, sött som satan, men funkar ju:)så hoppas att han slipper i fortsättningen.

Jag tycker att DU är superduktig som åker in och tränar när du har en bit, plus att din bebis är pytteliten:)

2012-05-03 @ 22:14:00
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0