Alwa Hilda Lucia



Nu är hon döpt lilla Alwa Hilda Lucia :))
Jag har haft ett par hektiska dagar denna vecka. I torsdags blev det bakning
av cupcakes på förmiddagen och sen blev det lite shopping av lite småsaker.
Barnen lämnade jag hemma med Dick, går så mycket fortare att fara runt själv.
När jag kommer hem från stan, är alla barn borta, ja inte dem små förstås. Dem
skulle sova borta hos kompisar. Jag som hade tagit fram kött och lagt i marinad,
det fick ligga kvar i kylen, jag och Dick beställde pizza, när dem små somnat.
Pizzan och ett glas cider avnjöts i soffan framför tvn, det händer inte så ofta, typ
aldrig.



I fredags var det mycket som skulle hända, jag for fram och tillbaka i bilen. Jag startade
med bolaget och Ica maxi, sen blev det bråttom hem. Linnéa skulle iväg på badkalas, hon
ringer mej när jag handlar och talar om att vi slipper skjutsa in henne till Fyrishov men dem
hon skulle åka med skulle åka tidigare än vad vi hade tänkt, jag som hade presenten i bilen
fick bråttom. Hann precis hem och slå in presenten innan hon åkte. Efter att fått in alla varor
i kyl och frys, var det dags att göra frostingen till cupcakesen. Undertiden fick Dick åka ner
med lite fika bröd till lokalen, där dopfikat skulle vara, han fick även hämta hem Albin från
hans kompis. När dem återvände hem hade jag garnerat klart, struckit alla kläder och tankat
Alwa, så när Linus vaknat och ätit mellis, packade vi in oss i bilen och åkte ner och dukade.
Linnéa hade plockat fina gullvivor till borden.
Dagen rusade iväg och det började bli middagstid, det blev grillning, när alla var hemma igen :) 
Emelies kompis Hanna som skulle vara med på dopet, kom till oss och åt middag, sen sov hon
kvar. Vi hade fredagsmys och tittade på Lets Dance. Det var så skönt att ha hunnti med allt
jag skulle göra innan det blev middag, så man kunde sitta i lugn och ro och ta det lugnt och
hämta andan. Sen blev det lördag och dagen D.
Alwas dopdag! Allt gick kanon, Alwa var som vanligt jätte snäll, sa i stort sett ingenting förutom
när prästen löft upp henne efter dopvattnet, sen när jag fick tillbaka henne somnade hon på min
arm. Dick som har ont i armen började med att hålla henne. Linus var jätte duktig, stod mest
bredvid mej eller gick runt oss, helt plötsligt går han in i sakristian och som jag misstänkte så
var han och hämtade napp och tuletrasa, söta unge. Emelie hällde i vatten i dopfunten, Linus
torkade Alwas huvud och Linnéa tände dopljuset. Albin ville inte göra någonting, Linnéa skulle
även ha läst men fick kalla fötter, hon som kunde texten utantill.

 

 

 



Efter dopet var det dopfika i Storvreta, tyvärr hinnar man nästan inte prata med gästerna.
Man springer fram och tillbaka med kaffebröd, kaffe och saft. Alwa fick jätte många fina
presenter. Linus var med och öppnade, hoppades på att det var en bil i nått av paketen.





Alwa sov en stund undertiden jag fikade, sen var det dags för lite mat. Jag hade dock inte
den lättaste klänning att amma i, fick linda in rumpan i en filt :))  När vi väl kom hem var det
med en trött Alwa, hon hade inte sovit ens hälften av vad hon brukar göra på förmiddagen.



Mamma följde med oss hem efter dopet, hon åt middag med oss innan hon tog bussen hem.
När småbarnen hade kommit i säng, sjönk vi ner i soffan. Då gick luften ur mej, blev så sömnig.



Idag var jag pigg igen, jag startade dagen med en tur till gymmet, styrka och en mils löpning.
När jag kom hem var fikat klart, fick ju så mycket tårta kvar, har nu fryst in en stor bit. Men inte
hade jag tid att sitta i solen heller, i gräsmattan blommade det gula fula maskrosor, som skulle
väck innan Dick kom med gräsklipparen. När jag rensade maskrosor, fick jag Albin och Linnea att
städa ur lekstugan till Linus. Det blev så fint, undra just hur länge det håller sej så.
På eftermiddagen var det dags för fotbollsmatch, jag tog vagnen och gick upp till idrottsplatsen,
det tar nog en halvtimme att gå så jag startade före den övriga familjen.
Som tog bilen dit. Det var så varmt och skönt
att gå, men kunde det bara sluta blåsa, är rädd om mina tuttar, vill inte ha mjölstockning igen.
Linnéas lag spelade bra, men tyvärr slutade det med förlust. Linus tittade inte mycket på fotbollen,
han hade med sig bilar som han satt och lekte med i gräset. Albin för den delen tittade inte mycket
han heller, han  hade en kompis med sej, som ska sova här och dem spelade fotboll på en annan
plan.
Nu sover dem små, ska försöka få in dem andra som är ute och spelar, ja gissa vad, fotboll.

Ha en trevlig kväll!!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Vad fina ni var allihopa:=) Din klänning var ju superfin, fast jag förstår att den var svårammad;)

Jag tycker alltid det är roligt med dop, men det är himla skönt när det är över åxå....för det är ju lite stress och press innan.

Förstår din oro för mjölkstockning åxå, jag har ganska lätt för att få det, men oftast av att barnen inte ätit som de ska..Har du sådana där ullinlägg? De är superbra, om än lite varma på sommaren:)

Ha det gott!

2012-05-20 @ 23:47:16
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0