Vår

Vilket underbart väder vi haft idag, det känns som att våren är här.
Tyvärr kommer det ju att komma nått bakslag, får passa på att njuta
dem dagaran solen skiner. Linus som är ett ute barn, är ute mest hela tiden.
Bobbycaren har fått komma ut från förrådet.


  

Dick har varit ute hela dagen och fixat i trädgården, min egen lilla trädgårdsmästare.
Linus har varit ute till och från och hjälpt till. Innan han gick ut på förmiddagen hjälpte
han mej i köket, vi bakade lite. Idag fick vi ett mycket trevligt besök av barnens kusin
Madde och hennes 15 mån gamla son Nathan.



En chokladgris utan dess like, precis som sin mor :D



När Madde och Nathan kom fick Linus en jätte fin bok, Bilar 2 med ljud, gissa om det var
uppskattat. Barnen lekte en stund och sen blev det dags för lunch. Linus ville förstås ha med
Nathan in till sitt rum för att visa alla bilar, men Nathan är nästan ett år yngre, men stor för sin
ålder så han var inte så intresserad och det hade Linus lite svårt att förstå. Försökte ta Nathan
i handen för att dra in honom till rummet. Stackars Nathan.



Linus somnade direkt efter lunch, Nathan hade svårare att komma till ro, allt var ju nytt.
Men tillslut somnad han sött i sin vagn. Vi fikade och njöt av solen på altanen. Så skönt!!
Alwa hon sov och sov, hon vaknade precis när det var dags för Madde att åka hem.
Lilla Alwa är världens goaste bebis, hon bara är. Hon äter och sover. När hon är vaken
ligger hon oftast super nöjd och bara tittar.



Här ligger hon och lyssnar på lilla store brorsan som sitter i badet.



På eftermiddagen då Alwa hade en lite vaken period, så lag sej Linus bredvid henne i soffan
och pratade, så söt.



Idag som alla andra dagar i veckan så är det träning, idag var det Linnéa som skulle in till
Diös för att träna fotboll. Middagen serverades så klart tidigt. Jag var inte ett dugg hungrig
som inte gjort annat än att ätit under dagen. Jag lagade maten och när familjen åt tog jag
Alwa i vagnen och hunden i släptåg och tog en timmes promenad i det sköna vårvädret,
sen blev det middag på altanen.



Nu sover dem små och jag ska passa på att göra manikyr på mina naglar, innan lill hönan
ska ha pyamas och sitt sista mål innan natten.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Brittmari

Hej!

Vilka fina bilder på mina söta och gosiga barnbarn! Dom är för goa!Ge dom varsin kram från mormor!

2012-03-21 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0