Gose bebis

I lördags var det innebandy för hela slanten, Albin hade cup i Vattholma, i fem
timmar satt jag på läktaren. Lite smått träsmak i rumpan. En som inte tycktes
få träsmak så var det Alwa, hon sov gott på läktaren mellan amningarna.



För Albins lag gick det kanon bra i cupen, dem vann sina matcher :D Dick som som skulle
jobba hann inte se den sista matchen utan åkte hem tidigare med Linus för att hinna äta
middag, den hade jag gjort på förmiddagen innan vi åkte. När vi andra kom hem hade
min mamma kommit hem till oss, barnen ville så gärna att hon skulle sova hos oss i helgen,
och mamma ville så gärna gosa lite med Alwa, som växer så det knakar.



Gose bebis


Igår  var det åter måndag. På förmiddagen tog vi det bara lugnt hemma, Linus bäddade
ner sej under en filt, efter han ätit frukost, och där låg han och tittade på Bolibompa. Han
fick sällskap av Tintin, han hade tur som fick ligga bredvid, det är inte så ofta som Linus
vill det utan han brukar putta ner honom.



Sen blev det lite syskonmys med lille syrran.





Alwa tyckte bolibompa var riktigt bra ;)

Efter lunch när jag lagt Linus för att sova middag, ammade jag Alwa och sen åkte vi
in till Friskis och Svettis. Alwa var så snäll och sov hela tiden och fortsatte att sova
ute på altan när vi kom hem.



Alwa sov i fem timmar, det slutade med att jag fick väcka henne, men det var inte det
lättaste vill jag lova, tunga ögonlock.



Idag tog jag med mej Alwa och åkte till en kompis på förmiddagen, där bjöds jag
på en smarrig ost och kex bricka. Alwa var ju mindre rolig, hon bajsade ner kläderna
och hela sej själv, jippi.... Efter att ha bajsat ytterligare en gång somnade hon gott.



Nu är middagen avklarad, Dick och Linnéa är på innebandy träning, Albin pluggar, Emelie
kom precis hem från skolan, Alwa sitter i babysittern och sover och Linus är nybadad och
springer omkring i pyamas och sina nya cars skor, lycklig kille :D



Nu ska jag mysa med min nybadade kille, det gäller att ta till vara på tiden, åren går
så fort. Hittade det här gulliga kortet, så små.



Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Gudars så fin hon är den lilla prinsessan!! Ja, den lite större prinsen med såklart:)

Vilket Friskis är du på? Jag gissar på Väderkvarn, för där har jag aldrig varit , och känner inte igen mig på bilderna:)

Duktig du är som redan är iväg där och tränad, och varit ett tag med för den delen, jag har ju läst bakåt i din blogg, nyfiken som man är :)

2012-03-28 @ 23:28:52
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0