Sveriges Nationaldag

Veckan startade jag med ett besök hos en gammal gymnasie kompis, vi hade en väldigt mysig dag :)) Hon bjöd på en super god lunch, lax i ugn.
På kvällen var det dags för Linne'as klass att ha avslutnings fest. Grillning med brännboll. Vi var uppe vid idrottsplatsen, och där finns det mygg kan jag lova, fy fan. Skulle ha velat krypa ner bredvid Alwa i vagnen under myggnätet. Linus var som en kalv på grönbete, han sprang runt i skogen över stock och sten, det blev en hel del vurpor.

image description

Igår tisdag var det gymmet för mej, min höft känns, inte när jag springer utan det kommer surt efter. Emelie var med och tränade, sen skjutsade jag henne till jobbet. Jag stannade till på blom affären, har inte haft nån lust att plantera, men igår kändes det lite varmare så jag blev sugen att göra lite fint i krukorna. Tyvärr hann jag inte plantera innan dem små lagt sej, så det hade hunnit bli lite kyligt.

image description

(Ser ni den fina Svenska flagggan som skymtar i bakgrunden, den fick jag av min fina Linnéa,
hon hade gjort den på slöjden :))

Sen låg jag en stund i min ensamhet och tittade på fotbollen. Alla barn förutom dem två som sov, var ute på egna äventyr, mannen jobbade på Råsunda trots sin onda höft, när det gäller fotboll finns det inget som gör ont ;)) Han hade tydligen skymtats i tv rutan, stod bakom Zlatan under intervjun efter matchen :))
Idag är det Sveriges nationaldag , och det har jag firat med att stor städa, Dick åkte med Linnéa till Östervåla på match. Vinst med 4-1. Jag stannade hemma, ingen höjdare att åka på fotbollen med små fisarna, när regnet öser ner. Skit väder!


image description

Nu ska jag lägga mej på soffan och ladda inför morgon dagens stor handling.

Kramiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0