Kusin vitamin

I fredags efter lunch, packade jag in små fisarna i bilen, Emelie hoppade in själv ;)) Emelie skulle till jobbet och jag styrde bilen mot min pappa, skulle hämta upp Albin och Linnea som sovit där två nätter. När jag styrde i bilen på pappas lilla väg, spände Linus loss sej, förstår inte att en två åring ska kunna spänna upp bältet på bildstolen, irriterande, sen väckte han Alwa som somnat så gott. Skit glatt sa han Awa vaken , hm jag blev mindre nöjd...
Hos pappa fick vi grillad korv till lunch, innan vi for vidare till min kusin vitamin. Hon bor numera i min mammas föräldrar hem. Maria hade dukat upp, som alltid, ett super smarrigt fika bord. Maria och jag satt kvar länge och fikade,barnen hade bråttom ut på nya studsmattan. Linus som inte hade träffat sina syskon på några dagar ville givetvis vara med, men till hans stora sorg blev han inskickad till oss ganska fort. Innan jag och små fisarna styrde bilen hemåt, Albin och Linnea skulle stanna kvar, fick vi goda grillade hamburgare. Jag var mer än mätt när jag åkte hemåt.

image description

Linus somnade i bilen, Alwa höll sej vaken. Kastade Linus i säng med en flaska välling när vi kom hem, Alwa satt kvar i bilen undertiden lite missnöjd, hon ville tutta och gå och sova. Sen blev det mys framför tvn, Emelie hann precis hem från jobbet tills fotbollen började. Som jag misstänkte så åkte Sverige ut :( Spelade ingen roll att jag höll tummarna hårt.

image description

I lördags åkte jag och Emelie och handlade, sen blev det löpning. Hade stor besluts ångest om jag skulle åka till Enköping eller inte, min mormor fyllde 85, min kusin skulle ta med barnen dit. Jag bestämde mej för att stanna hemma, känns som man slår knut på sej ibland. Min mamma som också var där, tog med barnen hem på bussen, när dem kom hade jag fixat i ordning tacos. Efter att jag fått småttingarna i säng, skjutsade jag hem min snälla mamma, Linnea åkte med. Sen gick det fort hem för oss på E4an. Jag och barnen skulle mysa och titta på Top Gun.
I morse blev det en lång sovmorgon, Linus väckte mej kvart över nio, ropade efter välling. Vi klev upp när klockan var tio, men vad gjorde väl det när regnet öste ner, dessutom hade Alwa legat och snackat mellan halv fem och halv sex. Försökte lägga tulen över munnen på henne så hon inte skulle väcka Linus.

image description

Linne'as fotbollsmatch blev inställd idag. Jag har boat i tvättstugan, tjejerna har stor städat sina rum.
Lagom till middagstid sken solen,det blev grillat. I helgen har Alwa snurrat runt från rygg till mage och tvärt om. Duktig kicka :))

image description

Nu tror jag att det blir lite scones, barnen är hungriga, igen..

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Vilken mysig dag vi hade med alla barnen! Kul att Albin och Linnea ville sova kvar, Molly och Alfons frågar redan om de inte kan sova över snart igen!

2012-06-17 @ 21:37:20
Postat av: Linda

Tack själv!! Du bjuder alltid på så mycket gott :)) Hoppas barnen skötte sej :) Vi får se till att ses på semestern. Natti

2012-06-17 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0