Mera firande

I fredags vaknade man upp med en diskbänk  full med disk :(
Så blir det efter en 18 års fest, om diskmaskinen gått sönder, grrrr. Roligare kan man
ju ha det. Jag blundade för disken och åkte istället en sväng till gymmet. Smart drag
utav mej, då fick Dick fixa med disken, han hade turen att få hjälp utav Linnéa.
 
När jag kom hem blev det duschen en snabb kopp kaffe, amning av Alwa, sen var det
dags att åka till BVC för vägning. När vi sitter där och väntar spexar Linus för fullt, han har
fått för sej att stå på ett ben och utövar det lite här och där, när jag för en sekund vänder
bort huvudet, så är den lilla spillevinken och drar i nödutgången, det börjar larma.
Sara på BVC får springa och hämta en nyckel för att få tyst på eländet, undertiden börjar
jag väga Alwa, hon hade gått upp bra denna vecka också. Skönt!! Inte för att jag är orolig men
det är skönt att ha lite koll innan vi åker till Spanien,så jag vet hur jag ska göra med amningen.
När vi kom hem berättade Linus glatt hur han gjort med dörren och hur den lät.
 
När vi kom hem blev det middagsrester från dagen innan, sen tog jag med mej barnen,
åkte och hämtade upp mamma och sen blev det storhandling på Maxi. Vi var hemma
till läggdags, när maten var upplockad och  småttingarna var i säng, hällde jag upp vin
till mej och mamma, hon sov kvar hos oss, och gjorde i ordning en ostbricka, fredagsmys..
 
I morse sken solen, men inte från en klarblå himmel, och vinden är inte skön. Vi satte oss
i solen på förmiddagen och barnen badade. På eftermiddgen var det dags för oss att göra
oss i ordning för lite kalasande. Min svåger fyller år.
 
 
På vägen dit svängde jag förbi  Emelie
i stan för att lämna av efterrätts pajerna jag bakat till hennes tjej middag.
 
Nu är vi åter hemma, jag och dem små har gosat i soffan, Alwa som inte sovit så bra idag,
tog en powernap i min famn, såååå mysigt. När Alwa åter vaknat, satt Linus och gosade med
hennes små fötter, det gör han ofta, gos unge.
 
 
 
          
                                                                       Nu bli det lördags mys :))
 
Kram kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0