Efter regn kommer solsken

Är det inte typiskt, att det alltid skiner upp på kvällen. Ja man ska vara glad för den sol man får... Idag har det varit full fart, det har kommit och gått folk om vartannat, på förmiddagen kom Åsa med sin son, ungefär i samma veva kom min bror och lämnade av sin dotter, som skulle leka med Linnea. Där emellan kom Albin hem från Jonas, precis innan drog Dick och Emelie till gymmet. En in en ut;) Det blev ett himla utfodrande av barn, först Alwa som skulle ammas, sen Linus och lille Oliver som var så trötta och skulle sov middag, sen var det dags för de större barnen och den " vuxna " dottern. Emelie hade bråttom att få i sej lunch när dem kom hem, hon skulle iväg till Enköping på intensivkurs. Dick skjutsade dit henne. När all var utfodrade, sov osv, så kunde jag och Åsa sätta oss i lugn och ro med kaffe, trodde vi ja. Då vaknade Alwa, det hade hunnit bli matlags för henne igen, kossan ryckte ut, mu mu. Sen blev det våran tur. När vi äntligen sitter där, vaknar dem andra små, kände väl doften av fika ;) På eftermiddagen kom brorsan tillbaka, barnen hade packat, dem skulle följa med honom, först blev det badning på Fyrishov och sen ska dem sova där. När Åsa åkt, gjorde jag en chansning och tog vagnen och gick en PW, precis när jag kom hem och satte nyckeln i dörren kom nästa renskur. Regnet och åskan har avlöst varandra, Linus har haft fullt sjå och springa för att dra ur sladden till datan och tvn, noga som han är lilleman. Eftersom det var ett stort svinn på barn till middagen, beställdes det pizza, efter att dem små kommit i säng. Orkade inte laga mat. Nu ligger jag här mätt och känner mej som en strandad val, usch... Tjingeling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0