8:e Juli

Puh, vad var det som hände igår???
Det skulle vara dåligt väder och regn, så jag satte i gång och baka till Emelies
födelsedag, vilket jag inte skulle ha gjort. Det blev sommarens varmaste dag, inte så mycket
sol, men det var skit varmt, 29 grader. Svetten lackade om mej i köket, alla dörrar stod öppna.
Linus sprang runt i bara blöjan och barnen badade mest hela tiden, Alwa låg på golvet i köket
och tittad på mej, fick ställ ut henne en stund, hon blev också varm.
 
 
Stod inne i köket och grejade till middagstid, så det var bara att fortsätta med middagen.
Hade planerat tacos eftersom det skull regna, men styrde om lite och gjorde grillspett istället.
Innan middag stack Dick, Albin och Linnéa ut på en joggingrunda, Albin som för tillfället har
slutat med fotbollen, måste hålla flåset uppe inför innebandy säsongen. När dem kom tillbaka
var det bara och sätta på grillen, haha, tända grillen... Vi satt ute en bra stund och bara njöt
utav värmen.
I morse fick jag sov morgon, Alwa har sovit oroligt i natt, vet inte om det var värmen, så jag
fick ligga kvar en timme efter dem andra gått upp, skönt... Efter frukost åkte jag och Emelie
in och tränade, där var det så varmt, svetten lackade. Idag kom regnet men det är fortfarande
varm, jag hade inte bakat klart så jag forsatte idag. Ytterdörren har stått helt  öppen idag också.
På eftermiddagen kom min kära mamma ut med bussen, Linus blev alldeles till sej och sprang
runt runt, han hade på sej en gammal riddardräkt som Albin hittade på vinden.
Mamma stannade på middag , idag blev det tacos istället. Alla smaskade och åt, barnens
favorit rätt. Idag tog Dick in Alwas matstol från förrådet, nu kan hon sitta med oss vid bordet
och titta, när jag tittade till hade Linus stoppat in ett ost chips i  munnen på henne :))
 
 
Nu har mamma åkte hem och vi ska kolla på Serien Varg Verum..
 
Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0