Full späckade dagar

Nej jag har inte fött barn för er som undrar över min frånvaro ;)
Här har det varit full späckade dagar...



I lördags var det innebandy för hela slanten, Albin hade match halv två hemma och sen klockan
tre inne i stan. Så det var bara att kasta sej in i bilen efter första matchen och gasa till nästa.
Den ena matchen spelades oavgjort och den andra blev det tyvärr torsk. Linus har skaffat tjej,
en lagspelare till Albin har en lillasyster som är ett halv år äldre och dem kramas hela tiden,
tyvärr slutade det hela med att Linus ramlar och slår huvudet i en bänk.



När vi kom hem var vi lite trötta, jag och Linus som intog första parkett, lag oss i soffan.



På söndagen drog vi iväg till Ikea efter frukost, hade inte nått täcke eller kudde till den lilla
bebisen och det var kanske dags att inhandla. När vi kom förbi restaurangen var barnen lite
hungriga, det blev lunch till barnen och fika till oss vuxna.
Emelie var inte med och shoppade, hon är ju ledare för barngymnastik på söndags
förmiddagar.

   



 

Sen bar det av hem,  jag bäddade spjällsängen och barnen fick bråttom ut i pulkabacken,
det hade ju kommit lite snö.



Pulka åkningen slutade i en krasch med bobben, bobben gick sönder och Linnéa slog knät som
blev ganska svullet.

 

Så typiskt, hon som hade match på eftermiddagen, men envis som hon är spelade hon ändå.
Söndags kvällen avslutades med ännu en match, Dick hoppade in i ett korplag som det saknades
 "gubbar" i. Dem hade ju sämre flås än barnen, hihi.
I söndags fyllde även min kära mamma 60 år, men då hade hon rymt, så vi kunde inte fira henne.
Så igår var det dags att gratta tant ;) Vi visste att hon skulle komma till Uppsala med tåg vid fem
tiden, så vi åkte hem till hennes lägenhet vid halv fem och fixade med lite fika och så stod vi i en
mörk lägenhet och väntade på att hon skulle komma hem, trodde inte Linus skulle klara av att vara
tyst när hon kom, men han var duktig. När mamma satte nycklarna i dörren hoppade barnen fram
och blåste i tutor, Linus tyckte det var jätte roligt. Blev jätte glad när mormor kom hem, han tyckte
det var jätte konstigt att hon inte var hemma när vi kom dit, ovo bota ( mormor borta) var det första
han sa när vi kom in i den tomma lägenheten.





Tyvärr slutade kalaset tvärt, Albin fick en allergireaktion av nått, vad vet vi inte. Det kan ha varit
nötter i nått men jag tyckte vi läste så noga, Albin själv säger att han tror det var hallonsaften, han
har tydligen fått blåser nån gång förrut av den. Hade det varit nötter så tror jag inte att reaktionen
hade lagt sej utan medicin så troligen var det saften.
Igår fyllde även barnens kusin Alexandra 18 år, hon ska ha fest på lördag så då firar vi henne.
Sen är det slut på kalas för ett tag, Januari är lite jobbig ;)



Idag försökte jag och Linus ta en promenad ute i snö, vi gick nog en halvtimme, han åkte pulka. Det
var ganska jobbigt att dra honom, han hade händerna i backen hela tiden, tyckte det var roligt när
det var snö. Jag var helt slut när vi kom hem och ville bara gå in men se det ville inte han, så jag
gick in ändå, det brydde inte han sej om han bara vinkade och sa hej då. Han var ute i
30 min alldeles ensam.




Ja det var lite om vad som hänt här hemma, det känns som att det här inlägget blev lite
snurrigt, men jag känner mej lite snurrig just nu. Hi hi

Ha det så bra, kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0