3:e Januari 2012



Nyårsafton firades här hemma, vi åt en ganska tidig middag, eftersom Dick skulle till
jobbet och Emelie skulle till Bålsta och fira in det nya året.
Till middag serverades inbakad fläskfilé och potatisgratäng med gott jordgubbsvin
(alkoholfritt så klart), till Linus glädje hittade jag en fin flaska med dricka, till barnen.
Det var givetvis Cars på den :)



Vi blev så mätta av all mat så vi orkade inte äta efterrätten, Dick tog med sej barnen ut för
att skjuta upp våra raketer, Linus var helt till sej när han skulle få gå ut i mörkret.



Men efter första raketen var han livrädd och grinade hysteriskt, han sprang in med alla kläder
på sej  och satte sej i sin stol framför tvn, snuttandes på sin napp och tule.



Sen smakade det gott med lite dessert, hemmagjord tobleroneglass, yammi :D



Eftersom det var nyårsafton så fick Linus sitta uppe lite längre med oss och titta på tv,
han är så snäll och sitter så fint i soffan. Barnen ville dock att han skulle i säng så vi
kunde duka fram lite nyårsmys. Vi tittade på Grevinnan och betjänten och sen fanns det
inte mycket mer att se på tvn, vi tittade igenom tre utav sällskapsresan filmerna.



Vid tolv slaget skålade vi i lite cider och tittade på alla fina fyrverkerier, Tintin tyckte det
var mindre roligt. Han skakade hela han, stackarn. Tur att han var ut och kissade en stund
innan allt smällande satt igång, för efter tolvslaget fick jag inte ut honom.

  

Efter tolvslaget hoppade vi ganska snabbt i säng, hade telefon kontakt med Emelie först
så hon hade koll på när bussen skulle gå hem, hon var tvungen att byta buss mitt i
ingemansland och ville inte att hon skulle bli stående där alldeles själv, men hon hade
givetvis koll. Hon kom till Uppsala vid tre tiden och då var Dick och plockade upp henne vid
busshållsplatsen och skjutsade hem henne, snäll som han är.
På nyårsdagen tog vi det lungt, sov länge och jag började plocka undan julen. Nu har jag
ledsnat på tomtar, stjärnorna och granen får stå en stund till. Plockade fram min ny inköpta
lykta och tände. Fin fint!!



På eftermiddagen låg jag med Linus på soffan och mös en stund, medans Linnéa och hennes
kusin Natalie var ute och gick med Tintin, dem var alldeles blöta när dem kom in, det hade
börjat snöa.



Tänk om det kunde komma lite snö ändå, så Linus kan gå ut och leka. Han var så glad när det
kom snö innna jul, han var ute länge lekte och ville absolut inte gå in när jag tog in honom.
Han fick sånt utbrott och låg i hallen och skrek 15 minuter tills svetten rann om honom.





Igår var Dick äntligen ledig och vi kunda ha lite kvällsmys. När jag och barnen var på Maxi
och handlade köpte vi hem många goda frukter, här skulle det göras fruktsallad med
chokladfondue, så gott, alla åt och smaskade. Ja inte Linus då förstås, han fick hoppa isäng
efter sin välling.

  

I natt har jag inte sovit många minuter, magen har varit som en sten och bebisen har levt
rövare, jag har även känt mej konstig och febrig med ett konstig tryck i ryggen. På morgonen
ringde jag till förlossning och dem tyckte jag skulle komma in för en kontroll, suck men det var
lika bra och kolla upp min livmodertapp så att man vet. Dick lämnade av mej och åkte och tränade
undertiden som jag låg med ctg kurva, dem kollade även livmodertappen med ultraljud. Den var
förkortad men fortrfarande sluten, skönt.



Nej nu får jag inte skriva mer, lilleman måste i säng så att jag hinner ut med hunden en
sväng innan jag intar soffläge.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0