Sjukstugan fortsätter

Här hemma fortsätter Alwa ha feber, men äntligen är den på g ner, har legat på 37,9 idag.
I tisdags var jag tvungen att uträtta några ärenden, trots Alwas feber. Hon var snäll ändå, satt så fint i vagnen, men man ser på hennes ögon att febern är där.
Natten till igår fick jag nog, Alwas feber toppade 40,1. Jag tog med mej Alwa och åkte upp till akuten. Hon var inne på sin sjunde dag med feber och dem ville ta lite prover på henne. Hon hade även haft lite krupp hosta kvällen innan. Hon fick lämna urinprov, blodprov, blev tittad i halsen och öronen, hon var så snäll och sa inte ett pip. Det var en lång väntan, hon busade mellan varven, men sen tog kraften slut och hon däckade på britsen. Vaknade precis när läkaren kom in och talade om att dem inte hittade nått, virus, bara att åka hem.
Idag har hon varit mycket bättre, man ser det på dem små ögonen, som åter lyser :) Men då börjar Linus kruppa istället, suck, får se hur natten blir.
Jag har precis åkt skidor och det gick så lätt, så jag blir säkert också sjuk, träningen brukar gå lätt precis innan man blir sjuk.

Nu blir det film med barnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0