Sjuka döttrar

 
I lördags var det äntligen dags för Dirty Dancing på China Teatern i Stockholm, det var jag
mamma och Emelie som gav oss iväg i snöstormen. Innan jag kunde åka hemifrån hade jag
lite att styra upp, Dick som jobbat natten låg och sov. Albin skulle till Björklinge på match, han
skullle iväg vid tio tiden, halv elva skulle Linnéa skjutsas upp till pulkabacken, där hennes klass
skulle samlas och åka och grilla, Matsäck gjordes i ett kick och sen for jag iväg med henne,
vi var så stressade och glömde givetvis hjälmen, så det hade jag ångest för hela dagen, men vad
gör man när man är på g till Stockholm. Att hon åkte utan hjälm har jag givetvis fått äta upp...
När Linnéa var lämnad var det bara hem för att bädda ner en sjuk Alwa, har haft feber sen lucia
och har det än.
 
 
 
Sen var det bara att starta Emelies blåa fara och åka in mot stan, vi parkerade på Sivia torg.
Här hemma hade det bara börjat blåsa, så tåget gick i tid. Vädret var mindre roligt i Stockholm,
blött, blåsigt, snöigt, vi var ganska blöta när vi kom fram till China Teatern, men det var det värt,
musikalen var såååå bra, skulle kunna se den igen.
 
 
Efter musikalen som höll på i tre timmar var vi riktigt hungriga, vi gick till en Italiensk restaurang,
jag åt en mycket god pestopasta. Tack mamma för en mycket trevlig och mysig dag.
 
 
I söndags var det dags för Linnéa att spela match, det var osäkert om hon skulle spela, tempen
låg på 37,7, men hon tyckte hon var pigg och spelade. Alwa hade 39 grader i feber när vi skulle
iväg. Matchen förlorades tyvärr, men tjejerna spelade bra, Linnéa lyckade göra tre mål. det blev
3-5. Det visade sej på kvällen att hon inte skulle ha spelat, förkylningen bröt ut. Hon vaknade i
natt med 39.5 och jätte ont i halsen. Imorse ringde jag vårdcentralen, eftersom Alwa fortfarande
har feber, Linnéa fick också en tid, Hon har så ont i halsen att hon inte ens kan prata. Dem hittade
inget i öronen eller i halsen, antagligen ett virus och vi fortsätter med alvedon.  Håller tummarna
att alla är frisk till jul...Som tur är Alwa hyfsat pigg,
 
dalar lite på kvällarna.
 
 
 
Nej nu måste jag ila vidare, Albin ska hämtas från träning.
 
kram kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0