Julen 2012

Ja så var julen över för denna gång, som man grejar och donar och sen är
den förbi på ett kick. Nu är det full fart mot nyårsafton :)
 
Vi startade julen med uppesittarkväll med min mamma. Vi åt och drack gott.
På Julaftons morgonen startade vi med grötfrukost vid tio tiden, barnen tittade
ner i julstrumpan. Linus var inte ett dugg intresserad av julstrumpa eller tomtegröt.
När vi alla ätit klart och öppnat paket, då kom minsann lilleman och skulle vara med.
 
 
Mitt på dagen värmde jag på lite glögg och tog fram lite gofika. Jag var förvånad över att
det inte var nått tjat över att få öppna julklapparna, inte ens Linus var där och petade. Han
visste vilka några utav klapparna som var hans, Emelie hade nämligen slagit in julklapparna
från henne i Cars julpapper :) till Linus glädje.  Linnéa fick till fikat välja ut ett paket från
granen, hon hade nämligen namnsdag.
 
 
Vid tre var det givetvis Kalle som gällde, Linus somnade tyvärr efter halva tiden, vaknade
upp när det var dags för lite julmat. Till maten kom även min bror och dotter. Efter maten
kom tomten och det var tur att han kom så tidigt så att Alwa hann se honom. Linus stod
med stora ögon och tittade på tomten uppifrån och ner och tog honom i hand när han gick.
Jag frågade om han inte var ett dugg rädd för tomten. Linus tittar på mej och sätter händerna
i sidorna och säger - Nej, pappa bara.... Älskade lilla skitunge, vad säger man.
 
 
Det hade blivit dags för Alwa att hoppa i säng, innan fick hon öppna några julklappar.
Linus var snabb och ville hjälpa till.
 
 
Albin och Linnéa delade  ut julklapparna, sen fick Linus börja med att öppna sina, sen
när vi andra öppnade lekte han för fullt. Alla blev mycket nöjda med sina klappar vilken tur.
På juldagsmorgon sov vi alla ganska länge, sen blev det gröt frukost. Jag drog på mej mina
nya skidkläder och tog några varv i spåret. 
Av Emelie fick jag en mjölkskummare i julklapp, så givetvis blev det fika med chailatte. Där
efter var det dags för lilla Alwa att få öppna resten av sina klappar, givetvis med hjälp av
Linus.
 
 
Sen hade barnen fullt upp att leka. Linus skulle prov alla sina saker, lekte länge med
den nya carsbilbanan han fick av mormor. Alwa fick ett aktivitetsbord, som hon satt och
grejade med.
 
 
Ja det var lite om vad som hände julen 2012. Alwas första jul.
 
 
God fortsättning på er alla!!
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0