Advent

 
Hela fredagen höll jag på med förbredelser inför advent, jag vill alltid ha det mest klart fredagen
innan, så man bara kan njuta på helgen av allt adventsmys.
 
 
I lördags var det ett helt otroligt vinterväder, solen sken och lagom kallt. Har inte sett Linus så
lycklig på länge, som när han fick gå med Albin och Linnéa till pulkabacken. När dem gick ut
gjorde jag en saffransdeg, som hann jäsa när dem var ute.Det var barn med fina rosor på kinderna
som kom in.
 
 
 
Vi satte igång och baka direkt, medans Alwa sov, jag tror bestämt att Linus åt upp
nästan all sin deg. Det blev inte många bullar för honom.
 
 
Alwa vaknde lagom tills vi var klara och var så hungrig, nu mera tar det lite tid att mata henne,
hon ska bara busa.
 
 
 
 
 
Första advent började vi med att mysa framför tvn tittandes på adventskalendern. Linus
blev överlycklig när han fick sin chokladkalender.  Sen bar det av på innebandy, Linnéa
hade match i Vattholm, tyvärr förlust med 2-4. Mamma kom till oss mitt  på dagen, som
hon brukar på första advent, vi tittade lite på skidor på tv, innan det var dags för match nr två,
Albin spelade hemma, dem vann stort igen13-2. När vi åter var hemma blev det adventsfika
för hela slanten, glögg, lussebullar, pepparkakor med mögelost.
Imorse när vi vaknde var det riktigt kallt -18, idag stannade vi inne, ja inte Alwa hon har legat
ute i vagne och sovit, var rejält trött efter att ha busat med Linus, hon sov 2,5 timme i kylan.
Leken slutade tvärt när Linus uptäckte att Alwa luktade illa, hade bajsat ;)
 
 
Linus fick också sova middag idag, han har vari på sitt första kalas, på Leoslekland.
Det var barnens kusins son som fyllde två. Linus var helt salig hade knapp tid att äta.
Tack Madde för ett roligt kalas.
 
 
Han var ganska trött när han kom hem, lag sej direkt på soffan, men ni ska inte tro att han
sover än, trots att klockan är halv tio, jag hör att han ligger och pratar i sin säng.
 
 
 
Nej nu ska jag sätta mej under filten med en stor kopp glögg.
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0