Rusk väder

Usch och fy, vad är det för tråkigt väder den här helgen har bjudit på :(



För att muntra upp oss lite, åkte vi som var hemma och vakna in till stan för lite shopping,
vi åkte till Bolandscity, där är det lugnt och skönt att gå och titta. Albin slog till på vår jackan
som jag sett åt  honom häromdagen när jag var på Gränby, och vilken tur vi hade, den var
sänkt med 200 kronor, me like :D Linnéa shoppade in fin klänning, jag ett linne och till Alwa
hittade jag en sån söt linnebody med spets. Tiden bara sprang iväg och helt plötsligt var
klockan ett, Linus började bli både hungrig och trött. Jag hade bestämt att Linus inte skulle få
sova någon middag idag, han vaknade så sent.



Vi åkte hem till lilla mamma för att få lite lunch och fika i våra magar. När vi sitter och fikar
får Linus syn på lekparken utanför fönstret och vill givetvis ut på direkten, Albin och Linnéa
följde motvilligt med ut en liten stund innan vi skulle åka hem. Vi fick även med oss mamma
hem på middag, barnen blir alltid lika glada när mormor kommer. Jag började med middag
direkt när vi kom hem, sm finalen i innebandy gick ju på tv kl fem och då måste middagen
vara avklarad. Linnéa åt inte hemma, hon var hem bjuden till en lagkompis för att titta på 
matchen på storbildstv, dem var fyra från laget som tittade. Matchen var så spännande, efter
första perioden trodde jag att Storvreta skulle torska, men dem hämtade upp spelet och vann,
tredje raka sm-guldet :)))) Alwa tittade också  med stora ögon.



I morse höll jag på att försova mej, Albin som är i Solna på innebandycup, skulle hämtas
klockan nio, jag vaknade med ett ryck halv nio, gissa om jag studsade ur sängen. Jag
hade gärna velat se matcherna idag, som är dem sista för säsongen, men Dick som jobbat
natt hela helgen ligger och sover, och det är ingen höjdare att åka med dem två små själv,
sista matchen är sex ikväll, så det blir verkligen en hel dag. Linnéa satte sig just nu på cykeln
i regnet och cyklade in till Storvreta till en kompis, Emelie är på Fyrishov, där är det vår-
uppvisning i gymnastik och Emelie är ledare för två grupper, så hon har fullt upp. Alwa har
somnat i babysittern och Linus bygger lego, så nu för jag sätta igång att göra lite nytta.



Om en stund är det dags för Linus att sova lite middag, han den rackarn har lekt med bilar
i natt, jag vaknade tre gånger efter klockan två att han babblade och körde för fullt med bilarna i
sin säng, jag gick in och släckte lampan och han tände. Han kliver inte ur sängen som tur är,
men han når bilarna som ligger i backar under sängen, busunge.


Linus lilla rum

Nej hur var det nu, lite nytta skulle jag ju göra :))

Ha en bra dag i regnet!!


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Åhh sötnosen Linus! Leka med bilar sådär mitt i natten ;)

Tack för nappflasktipset, Jamie har faktiskt fattat nu!! Ibland iaf ;)

2012-04-22 @ 21:36:54
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0