Torsdag 26:e April





Igår var en mycket trevlig dag, min kära gamla gymnasie kompis kom på besök :D
Vi har inte setts sen vi tog studenten. Hon var precis sig lik, fembarns mor och allt.
Hennes yngsta barn är två små söta tvillingpojkar, så nu när hon är mammaledig
fick vi till en träff. Hennes äldsta dotter och jämngammal med Albin, väldigt synd
att vi inte kunnat hålla kontakten tidigare. Tiden bara rusade iväg, så jag hoppas att
vi snart kan få till en ny träff.



När hon åkte hem, bytte jag om till tränigskläder och gav mej ut på en lång promenad
i solen, men usch och fy vad det blåste, jag var alldeles genom blöt av svett, syskon
vagnen är ganska tung att dra i motvind. Dick var ute hela dagen och grejad på tomten,
så nu är det vårfint, så vi kan sitta i solen och bara njuta.



I morse när jag skulle gå för att hämta lill hönan som vaknat, upptäckte jag att nu får man
inte lämna henne i sängen. Morgonmålet äter hon alltid liggandes bredvid mej, sen somnar
hon  och jag går upp och väcker barnen som ska till skolan. Hon ligger alltid mitt i sängen
och när jag går upp lägger jag även en kudde på sidan, men i morsen när jag kom in har
hon skjutit sig upp och förbi min kudde, måste ha kört ner hälarna i madrassen och tryckt
ifrån, lilla busunge.



Efter frukost och alla morgonbestyr, lastade jag in barnen i bilen och åkte till Maxi, på vägen
hem därifrån stannade vi till hos lilla Bettan, som är så snäll och har gjort världens sötatse
hårband till Alwa, gissa om jag vart glad.



Väl hemma igen blev det urplockning av varor, lunch dags för både Linus och Alwa. Jag städade
av på nedervåningen, åkte och hämtade barn i skolan och sen när Dick vaknat åkte jag in till
stan igen för att träna på gymmet.



Nu ska här köras plankor ;)
Hem igen för att fixa middag och städa övervåning. Sen var det dags för Linnéa att skjutsas
till fotbollsträning, försökte få henne att stanna hemma i regnet, men nej inte då. Hem igen
för att få Linus i säng och sen tillbaks till fotbollsplanen för att hämta en frusen Linnéa. Tur att
barnen är stora och kan hjälpa till med dem små när man far och lämnar och hämtar ( Dick
jobbar som ni säker förstår).



 Åter  hemma var det dags för den minsta lilla att få pyjamas och
ammas och sen i säng,men först var hon tvungen att manekänga lite för sina syskon.
Nu är det bara jag och Emelie upp, så nu kastar jag mej i soffan....




Natti natti

Ja  just ja, jag har namnsdag idag, grattis till mej då ;)


Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

GRattis på namnsdagen;)

2012-04-26 @ 22:20:59
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Linda

Tack :))

2012-04-26 @ 23:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0