Påsklov




Då var påsklovet här, tycker inte det var längesedan barnen hade jullov.
Jag och Emelie startade lovet med att träna på gymmet, med oss hade vi
Alwa. Vi skulle nämligen åka till Ica Maxi och påskhandla direkt efter gymmet,
så för att slippa åka hem och amma lill hönan så var hon med oss. När vi nästa
var klar med handlingen och står och plockar godis, ropar Emelie på mej, jag
vänder mej om då möter jag ett spöke, Emelie var likblek. Hon är nära att svimma,
hon ser och hör inget och är alldeles kallsvettig. Jag fick leda henne ut till toaletten,
lämnar kundvagn med Alwa. Rusar sen tillbaka in och på vägen in möter jag en
bekant som tar Alwa en liten stund medans jag köper en cola som jag springer med
till Emelie, som fortfarande inte mår bra. Jag lämnar henne där och springer in för
att fortsätta handla. När jag är färdig har Emelie piggat på sej och sitter på en soffa
utanför och väntar på mej.



Igår när jag vaknade hade jag fått sms från min kära mamma, hon var inlagd på sjukhuset, 
hennes hjärta slog oregelbundet och hon var svimfärdig, lilla mamma.
På förmiddagen åkte jag och Alwa iväg på bebis mys, en kompis fick barn för två veckor
sen och nu skulle vi ha våran första lunch date, det var en kompis till där med sin söta ett åring.
Lilla Jill.



Alwa satt i babysittern med sin polare Tove och mös, till en början sattt dem så fint,
sen börjde Alwa slicka på Tove, det hela slutade med att hon snuttade på henne.
Stackars Tove blev alldeles blöt i håret.

    



Gabbe bjöd på mumsig pastasallad och en utsökt god dessert till kaffet.
Sen blev det bråttom hem, Dick och Linnéa skulle´iväg på träning och sen skulle Dick
direkt till jobbet. Jag slog mej ner i soffan med mina små för en mysstund med Linus,
innan det var dags för honom att gå och lägga sej.



När jag fått i säng lille Linus gjorde jag iordning en ostbricka, väntade besök av två
vänner som ville gosa lite med lilla Alwa. Vi satt länge och pratade om ditt och datt.
En trevlig kväll blev det :))
Idag har det varit full rulle, tog barnen med mej på förmiddagen och åkte in till
svägerskan på fika, barnens kusin och Emelie skulle shoppa på Gränby så när vi fikat
klart släppte jag av dem på vägen hem. På vägen hem får jag sms av mamma att
hon var på väg hem, skönt. Idag hade Albin åter tid hos tandläkaren, dem skulle göra
ett nytt försök att dra ut den halva tanden som dem inte fick bort sist.


Nu är tanden väck..
                     Dick var med till tandis och jag påskstädade och fixade lite inför morgondagens middags
gäster. På eftermiddagen tog jag en skön långpromenad i solen, Linnéa cyklade med
och höll mej sällskap. Ikväll ska Dick jobba på krogen, vi hade lite familjemys i soffan
innan han åkte. Nu ska snart lillan i säng och sen ska här bakas scones, barnens önskan.
Vad gör man inte för sina barn.



Kram kram



Kommentarer
Postat av: Carola 9-barnsmamma:)

Uscha med svimfärdig dotter...men underbara, helt ljuvliga bilder på kompisarna i babysittern:)

2012-04-04 @ 23:11:40
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0