Påskdagen



Påsken här hemma har varit lugn och skön. Långfredagen startades med ett pass på löp-
bandet och efter det lite styrka. Dick i sin tur åkte in till gymmet och tränade innan det var
dags att hämta upp mamma, som skulle fira påsk med oss. Linnéa hängde med in till gymmet.



Undertiden jag sprang var Albin duktig och passade Linus, Alwa låg i babysittern och sov.



Emelie fanns ner bäddad i sin säng som stand in om Alwa skulle vakna, Emelie stackaren
har åkt på en ögoninfektion. Dick och hon var till närakuten på torsdagen och Emelie fick
salvor, men det blev bara värre och värre, till sist såg det ut som hon åkt på en smocka,
helt igen svullen och blå lila, så hon orkade bara ligga i sitt mörka rum med en handduk
under ögat, det rann som bara den. Hon såg verkligen hemsk ut, fick inte ens ta en bild
på henne, så jag lägger väl ut en bild på en frisk dotter istället. Hon är sällan med på bild
på bloggen pga hon inte vill.



Jag hann precis duscha och fixa i ordning mej när dem kom hem med mamma.
Kaffet var klart och det blev lite påskfika, givetvis med en massa choklad. Stackars Alwa
blir väl alldeles rödprickig på cupen ;)



Till middag blev det flygande Jakob med fläskfile och ett glas rött, ja inte för stackars Dick
som är tvungen att jobba hela helgen. Vi andra bänkade oss i soffan för att titta på Let´s
Dance, stackars Emelie fick ligga ner och halv titta med sitt rinnande öga.
På påskafton tog vi en skön sovmorgon och en lång frukost, hann nästan bli lunch dags
innan vi kom i ordning. Jag och mamma hade bestämt oss för att ta en lång promenad, men
tyvärr yrde snön utanför fönstret så det var inte så lockande att gå ut. Istället satte jag igång
med att göra en trolldeg till Linus, letade fram alla roliga bakformet som barnen hade som små.
Han blev eld och lågor, Linnéa och Albin hjälpte honom att baka.








När Dick vaknat var det dags att äta lite påskmiddag innan det var dags för honom att åter
åka till jobbet. Hade kokat ägg som barnen målade. Linus var så duktig till en början och målade
men så vips tog han en tugga på ägger med skal och allt.





När det var dags för Bolibompa fick Linus sitt påskägg, lycka :) Påskäggen hade jag gömt
noga, gissa om det tog tid innan dem hittades, ha ha.





Den minsta lilla hönan fick istället för påskägg en fin sommar klänning av sin mormor.
Linus fick en fin tröja med sina älskade Cars på.



Idag på påskdagen åkte jag och barnen till min mormor och morfar i Enköping.
Barnen älskar hennes mat, allra mest omeletten med räkstuvning. Tyvärr så ledsnar dem
ganska fort på att vara där, det finns inte så mycket att göra, så efter fikat rullad vi hem
igen.




Godis tjuven :)

 
Syskon som försöker roa sej :)

 



När vi om hem ställde jag mej en halvtimme på löpbandet innan det var dags att stoppa
mat i magen igen, har inte gjort annat än ätit och fikat och stoppat en massa godis i munnen.
Tur att det bara är påsk en gång om året.
Nu sover lilleman och om en halvtimme ska lill hönan i säng, sen blir det soffläge för mej.



Hoppas ni haft en skön påskhelg :)

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0