Öppna förskolan



Nu är det VÅR, blåsippan blommar så fint. Igår var det helt ljuvligt ute. Min förkylning är mycket
bättre så vi gick ut på en långpromenad i solen, blev helt svettig. Hade klätt på mej alldeles för
mycket.



Solen gav mej sån energi, så när barnen sov middag ställde jag mej på löpbandet och
sprang 5 km. Sen blev det bråttom med mat, Dick skulle till jobbet och Linnéa hade innebandy
träning. Åkte och lämnade Linnéa på en skola där dem brukar träna, åkte tillbaka en timme
senare för att hämta henne, (har mobilen hemma, händer aldrig) ingen Linnéa  kommer, jag
springer in och inga tjejer där, jag gasar hem och tänker att hon fått skjuts hem, men ingen
Linnéa hemma. Emelie möter mej i dörren med Alwa i famnen och en ledsen Linus som ramlat
och slagit bakhuvudet i bordet, jösses vilken bula, Linnéa hade ringt och sagt att dem gått till
en annan skola och tränat. Jag kastar mej in i bilen igen och far iväg, halvvägs möter jag en
bil som tutar och förstår att Linnéa sitter i den, det var bara att vända hem. Linnéa var super
nöjd när hon kom hem, eftersom laget åker på cup i helgen så hade dem fått en varsinn
one piece.



I morse när jag sitter i godan ro framför datan, hör en vän av sej och vill ha med mej till öppna
förskolan, jag fick en himla fart. På en halvtimme hade jag väckt Alwa, ammat, sminkat mej och
fått i ordning på Linus, imponerad av mej själv ;) När vi kom ner till församlinggården var det
sångsamling, Linus blev jätte blyg, jag fick inte ens sjunga, han höll för min mun och visste inte
hur nära inpå mej han skulle sitta.

 

Efter sången var det fri lek och fika, gissa om det var nån som vaknade till. Han hade så kul.
När det var dags att åka hem hade jag fullt sjå att få med honom. När vi sitter i bilen och jag
frågar om han har haft kul, svarar han; ja, inte sjunga. Sötis!!



 




När vi kom hem somnade han på en gång, mycket nya intryck att smälta.
Nu måste jag gå och säga hej då åt Dick och Linnéa som är på väg till Örebro på cup,
dem kommer hem på söndag igen. Alwa har vaknat hör jag, och vill ha mat dessutom.




Alwa har hittat sin tunga :D

Ha en skön fredag, det ska vi som är kvar hemma ha :D

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Storasyster Linnéa

Så han gled på golvet när han åkte rusetschelkana.

Så blygg lillebror jag har typist killar!!!

2012-04-15 @ 18:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0