Alwa 8 Veckor




Här firar vi i dagarna två. Igår firade vi våran älskade make och pappa.



På förmiddgen hade Alwa tid för sitt första läkarbesök på Bvc. Allt var bra, hon hade gått
upp 500 gr på 9 dagar och läkaren tyckte att hon var väldigt stark i nacken. Läkaren klämde
och kände på Alwa, hon bara låg där så fint och sa inte ett pip, en sån nöjd tjej.



På kvällen kom det främmande, vi fikade och hade trevligt, det hade ju varit kul om man hade
känt smak på det man stoppade i munnen. Tänk att jag alltid ska bli så snorig och att det ska
sätta sej i bihållorna, inget rinexin har jag heller. Så typiskt att bli förkyld nu när jag kommit
igång med min träning, suck!!



När främmande hade gått tog jag Alwa i bärselen och Linnéa tog hundarna i koppel, ja vi är
hundvakt denna vecka åt våran hunds brosa, så gick vi en liten kvällspromenad. Det var inte
alls nå skönt, regnade och blåste. Alwa var väl instoppad under min jacka.




Idag blir Alwa åtta veckor, usch kan nån stoppa tiden en stund, min lilla gose bebis blir stor för
fort.



Alwa har kommit ur sin lilla bebisbubbla, hon har kommit på att det finns en värld runt
omkring henne, har fullt sjå att försöka hänga med med blicken när Linus far runt på
golvet. I morse låg dem och mös i sängen, Alwa låg och log åt Linus, som skulle pussa
på henne hela tiden.



När Dick kom hem, han var och tränade, lyckos han, åkte jag in till Ica Maxi och handlade.
Hade ingen större lust, snorig och trött, men men mat måste man ha och nu jobbar Dick två
nätter och sen åker han och Linnéa till Örebro på innebandycup, så om jag ville handla själv
var det idag som gällde. Det går jätte bra att ha barnen med sej men det tar längre tid, sen
är det nog kul för Dick att få rå om lill hönan själv ibland :)))



Idag hittade jag en sån söt skallra till Alwa, som om vi inte har så det räcker här hemma,
men en liten egen sak kan hon väl få.
Nu har jag precis lagt Linus, och Linnéa har roat Alwa som har vaknat, men nu har hon
ledsnat på lillesyrran och står här med henne, så nu får jag lov att sluta.
Det börjar bli dags för Alwa att ta på pyjamas och äta och hoppa i säng.
Sen blir det nog en chai latte för mej :)))))

Ha en skön kväll!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0