Regn regn och regn

Tänkt det bara regnar och regnar, blir så less.
Igår kom Åsa och lille Oliver, vi hade tänkt gå en promenad i det sköna
höst vädret, men det blev till att sitta inne och tända ljus. Linus tycker det
är så spännande med Oliver, men man får passa på honom han vill gärna
pussa och krama och det kan gå lite hårt till. När Åsa lag Oliver på filten ville
förstås Linus ligga bredvid.
Han skulle hålla i handen och klämma och känna. Han bjöd även Oliver på äpple.
På eftermiddagen sken det upp en stund så Linus passade på att sätta sej på trappen
för att leka med sina kära traktorer, där kan han sitta hur länge som helst och gräva
i gruset.
Idag öste regnet ner igen, så jag passade på att städa, det är ju torsdag och då
städar jag som ni säkert vet. Dick gick ut och städade förrådet. Linus trotsade också
regnet och gick ut och lekte.
Han var ute över en timme, näsan var alldeles röd när han kom in.
När barnen kom hem från skolan var dem så där lagom skitiga om skor och
byxor, blev till att köra tvättmaskin nr tre för dagen.
Nu ska jag lägga mej i soffan och titta på barntv med Linus, blev så trött efter
middagen. Har säker glömt att skriva nått, för nu är det andra gången jag skriver
detta inlägg, det första försvann, jag blev si så där lagom glad.
Ha det så bra i regnet...
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0