Vintern kan komma



Den här helgen har bjudit på blandat väder, i lördags när det var så fint, njöt vi mest
i solen. Tänkte att det är lika bra att ta till vara på de sista solstrålarna och värmen.
Hade ju hoppats på att söndagen skulle bjuda på lika fint väder, men inte då. Synd!!
Vi som hade så mycket att fixa med ute. Dick åkte iväg på förmiddagen för att hämta
hem ved inför vintern, undertiden plockade jag undan trädgårdsmöblerna och stängde
lekstugan inför vintern. Hade precis hunnit klart när första lasset med ved anlände, så
det var bara att börja stapla. Dick och Linnéa åkte iväg efter ett till,  när dem kom den
andra vändan hade jag och Albin hunnit stapla in första lasset i vedboden och bakat
kladdkake muffins, så vi tog en fika innan lass nummer två skulle in i vedboden.



Sen var det dags att göra lite höstfint i krukorna, allt blev lagom klart tills regnet kom.
Gissa om det kändes skönt att ha hunnit få in veden, nu kan vinter kommma, vi är redo.
Sen var jag så trött, så det blev till att beställa hem lite mat. Mums!!



Idag har jag knappt varit hemma, jag startade dagen med ett trevligt lunch besök hos Åsa,
sen for jag direkt därifrån till Ica Maxi. Jag var hemma igen vid fyra tiden, kastade in matvarorna
medans Dick lagade middag. Jag hann vara hemma en timme innan det var dags att titta på
Albins träningsmatch i innebandy. Dem var jätte dukitga, men tyvärr blev det torsk. Vi får skylla
på att laget dem möte var ett år äldre.
Nu har jag precis lagt Linus och nu ska jag fixa nått att äta, är så hungrig, hann inte äta middag.

Ha en skön kväll!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0