Söndag 30:e Oktober

Ja ha, då är helgen snart över!
Dagarna går så fort, tycker jag äter frukost och sen är det dags för middag.




I fredags morse tog vi en tur till Thuns, Emelie ville titta på vinterjacka. Hon
hittade en jacka och lite till. Jag köpte lite julklappar, lite julpynt och lite andra
inredningsprylar :D Det finns alltid så mycket fint att titta på.





Efter shoppingen tog vi en lunch och sen var det bråttom hem, dem ringde från Emelies
jobb och ville att hon skulle komma in och jobba kl 14. Dem ringde även från Albins skola
och talade om att han var dålig, när vi hämtade upp honom hade han 37,5 och en liten stund
senare stannde termometern på 39. Honom fick vi bädda ner. I samma veva som jag skjutsade
Emelie till jobber passade jag på att åka byta Linnéas vinterskor på Din sko, hon behövde en
storlek större, sen på väg hem stannade jag till en timme på gymmet. Efter att ha duschat kände
jag mej ganska slut, det blev pizza till middag. Den skulle jag tydligen inte ha ätit, vaknade halv
fyra av att jag mådde så illa och hade sjukt ont i magen, bodde inne på toan till klockan sex. Suck!!
Det blev inte många timmars sömn den natten, Albin hade så hög feber att han höll på att yra och
sprang i sömnen fram till ett och sen var det min tur att springa. Klockan åtta på morgonen ringde
dem från Emelies jobb och ville att hon skulle komma och jobba så fort som möjligt. Kastade i
Linus lite frukost och sen åkte vi. För att piggna till och inte känna mej som en zombie, tog jag med
mej delar av familjen på en promenad i solen. Albin som fortfarande inte var hundra fick ställa in
sin innebandy match, istället började han och Linnéa och baka så vi hade nått gott till fikat efter den
sköna promenaden.



  

När Linus sov middag passade jag på att lägga mej på soffan en stund, hade lovat att hämta
Emelie när hon slutade fem, innan dess tänkte jag passa på att stor handla när jag ändå
var i stan. Så jag behövde ladda batterierna en stund. Albin och Linnéa följde med och hjälpte
mej att handla. När vi väl kom hem var vi alla mycket hungriga, det blev natchotallrik.



Sen blev det soffläge för mej och magen ;)



Idag söndag har det varit fullt med sport aktiviteter, morgonen började med att jag skjutsade
Emelie till sin barngymnastik, hon är ledare för två olika grupper.
 Mitt på dagen dök svägerskan upp med familj, vi tog en fika och
pratade lite skit. Linus sprang runt och visade allt han kunde, tyvärr fattar man halv sju när han
pratar, och pratar gör han mest hela tiden. Han skulle bestämt ut en stund på förmiddagen men
det var kallt, hans tårar och näsa rann. Han stannade inte ute så länge.



Klockan två var det dags att åka på match, både Albin och Linnéa hade hemmamatch.
Linnéa spelade kl två och Albin matchen efter. Det är kanon när matchen infaller efter
varandra. Linus fick stanna hemma med Emelie, han var inte speciellt jobbig att ta hand
om, han sov två och en halv timme när vi var borta. Linnéa vann sin match med 4-3, oj så
spännnande det var. Efter matchen fick hon bråttom iväg, hon skulle på kalas på Lasergame.
Albins match gick inget vidare, dem mötte ett lag som var ett år äldre. Albin kämpade och slet
trots att  han inte är riktigt frisk. Laget dem mötte spelade riktigt fullt och gjorde många efter-
slängar.

Nu är middagen avklarad, liten ligger i sängen, sover dock inte hör jag nu. Han ligger och lagar
mat, han når sin spis från sängen och brukar ligga och leka en stund. När han sen blir trött så
släcker han lampan och somnar. Sötisen!!
Dick har jobbat hela helgen så ikväll ska vi ha lite mys med ost och kex.

Kram från mej!!































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0