Graviditets cravings




Här hemma rullar livet på, ja jag rullar snart också fram ;)
Häromdagen när jag var och hämtade hem Linnéa från skolan så blev
vi så sugna på chokladbollar, och stora skulle dem vara. Vi satte igång
och bakade direkt när vi kom hem. Bollarna blev så stora att det bara blev
en varsinn (6 st) på en hel sats :D Linus fick en liten, men det nöjde han sej inte
med utan satt och tiggde utav oss, när han fick smaka så bara tryckte han in
bollen i munnen.



När sen chokloadbollarna var slut var det en riktigt sur Linus, läppen hängde.
Då är det är det bra att ha en syster som kan trösta.




Igår onsdag var jag riktigt effektiv. På förmiddagen åkte jag in och tränade, Emelie som
var hemma från skolan, var snäll och satte sej och tittade på Ronja med Linus. När jag
kom hem sov lilleman, så jag satte igång med veckans stor städning. Det gick med en
väldig fart, jag hann hela huset innan Linus slog upp sina bruna ögon. Till middag gjorde
jag det dock enkelt för mej, jag gräddade våfflor.



Barnen vill ha orginal våfflor med sylt och grädde.
Idag startade vi dagen med stor handling på Maxi, jag fick med mej Dick, men honom
hade man inte mycket nytta utav, han träffade på en jobbarkompis och där stod han och
pratade. Vi köpte med oss färskt matbröd och givetvis lite gott fikabröd, så när Linus sov
middag och allt var inplockat  tog vi en lång skön fikastund.  Emelie som var hemma från
skolan idag också, gjorde oss sällskap. Emelie har haft sån huvudvärk ett par dagar, blir
det inte bättre får vi kolla upp vad det är. Jag trodde först att hon använde sina glasögon
för lite, men hon sa att det inte var sån huvudvärk.
Idag har jag inhandlat de första babykläderna, som ska ligga i BB väskan. Så fina.


Body, mössa och ett par små sockor.
Eftermiddagen har gått för runt, fyra var det dags att skjutsa Albin till Vattholma
på innebandy, sen middag ínnan det var dags för Linnéa och Dick att åka på
träning, när dem for var det dags för mej att åka tillbaka till Vattholma och hämta
hem Albin och tre killar till. Nu har alla kommit hem och duschen den går varm, varm-
vattnet är nog slut nu. Det var inte lättaste att få Linus i säng, han var så uppspelt efter
att ha åkt bil med alla killarna och när jag äntligen fick honom till att borsta tänderna,
så var det såååååå spännande på tvn att han hade svårt att slita sej.



Nu ska jag och min kära man lägga oss i soffan och glo, ikväll är den enda lediga
kväll för Dick på hela veckan, så nu ska vi ha det lite mysigt,

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0