Ultraljud



Igår var det dags för rutinultraljudet, äntligen, förra veckan när jag hade tid så låg vi
sjuka. Det beräknade förlossningsdatum var det samma som jag fått tidigare, 19:e Februari.
Allt såg bra ut med bebisen, det ända som var lite ovisst är om moderkakan ligger ivägen,
den ligger väldigt långt ner. Ska tillbaka på ul i v 32 och då ska förhoppningsvis moderkakan
ha åkt upp en bit, den flyttar sej uppåt tillsammans med den växande livmodern. Har ingen
lust att bli snittad. Tyvärr blev inte bilderna dem bästa, men det vi såg så var bebisen lik dem
andra i profil, med den lilla uppnäsan ;)



Undertiden som jag och Dick var på ultraljud, så var Linus hos sin faster Eva. Dem hade
först gått en promenad i hopp om att lilleman skulle sova en stund, men tji fick hon.
När vi kom för att hämta honom var dem ute i lekparken, precis på väg in för att sätta
på kaffe. Eftersom det var kanelbullensdag hade vi stannat till och köpt med oss nybakade
bullar. Linus han ville ha chokladboll. Mums!!



Jag hade hoppats på att Linus skulle somna en liten stund i bilen på vägen hem, klockan
hade hunnit blivit tre och det var för sent för att sova en längre middag, men icke sa nicke.
Så ni kan tro att den eftermiddagen blev skit rolig, han grinade och grinade och det var bara
mamma som gällde, alla försökte ta honom så att jag kunde steka pannbiffar, det slutade med
att han stod bakom mej och grinade. Surunge!!
I vanliga fall är han ju så gosig och tycker det är mysigt att ligga i soffan och titta på tv, men
nu när han var trött så var han en riktig morsgris..



Så här såg det ut kvällen innan :D

Nej nu ska jag sätta lite fart här och röja lite, tänkte åka in och träna när lilleman sover
middag, ha en bra dag!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0