Sköna Söndag



Morgonen startade tidigt här hemma, innebady förstås.
Väckte Albin halv åtta, han skulle iväg på samling tjugo över åtta, hemma match.
När Albin hade kommit iväg, väckte jag Linus tjugo i nio, gav honom frukost och sen
åkte jag iväg till Albins match som började nio. Linnéa fick vara barnvakt åt Linus tills
det var dags för Dick att kliva upp halv tio. Han stackarn hade kommit hem från jobber
halv sju, men är man tränare så är det bara och stiga upp när det är dags för match.
Albin gjorde en bra match och dem vann med 7-2, matchen var klar vid tio och då var
det gasen i botten hem för att hämta den övriga familjen, inte Emelie förstås som hade
barngymnastik. Linnéas  match började kl 11 i Märsta.



Linnéa gjorde också en bra match, lyckades peta in tre mål, dem vann med 5-3.


 


 

På väg till parkeringen gick vi över en skolgård där det var fullt med löv på marken,
Linus tyckte det var så kul att springa så det prasslade om fötterna.



Då kom minnen tillbaka då jag själv var barn och gick på lågstadiet, vi hade varit på
nått studiebesök och stannade till i Carolinabacken och där hade dem blåst ihop löven
i stora högar, hela klassen stannade där och lekte. Kom ihåg att det var så kul.



När vi kom hem var det sovdags för Linus och Dick som inte hade sovit så mycket, dem
bäddade ner sej i sängen. Barnen klädde på sej och gick ut i det fina vädret. Jag lag mej
på soffan och läste tidningen, inte så länge för sen sov jag också. Så skönt!! Vaknade efter
två timmar utav att barnen kom in igen. Efter mellis så tog vi en höstpromenad, bäst att
passa på när solen skiner.



När vi kom hem ville Linus inte gå in, han ville förstå leka med sina kära traktorer och
lastbilar, vi satt ute en stund.

 

Sen började det kurra i magen och vi gick in och lagade middag. Idag blev det Kinakyckling,
stekt kycklingfile med purjo, vitlök, grädde och soja. Servera med ris och cashewnötter och
sallad. Enkelt och gott.
Nu har det blivit kväll och lilleman ska i säng.

Ha det så gott!!

Kram kram





Kommentarer
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



Ta jättegärna en titt på min nätbutik, www.missalicia.se, där jag säljer accessoarer för dig och ditt hem!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia

2011-10-24 @ 13:32:40
URL: http://missalicia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0