Kalas, shopping och restaurangbesök



I tisdags morse gjorde vi  i ordning oss för att åka på kalas. Linus lilla kompis
Bianca fyllde två. Linus blir alldeles till sej när han kommer hem till andra barn
och får leka med deras bilar.





Linus lekte med bilar och Bianca lagade mat.



Igår var det dags för Linus att åka till ögonmottagningen på Akademiska, ett
återbesök för att kolla upp så att han inte skelade, allt var bra så nu behöver
vi inte tillbaka. Skönt!!
På väg hem tog vi en liten shooping runda Albin hade sett en vinterjacka på Lager157,
så nu är alla vinterkläderna inköpta, ja det är Emelie kvar men hon sköter det där själv.
Vi stannade även till på Skopunkten för att kolla om dem hade fått hem dem vinterskorna
som Linnéa hade sett, men nej dem fanns inte. Där utanför träffade vi gulliga Henna som
tydligen också var shopping sugen ;)
På kvällen var det dags för mej och Dick och roa oss en stund på egen hand, hade tänkt
överaska honom med denna kväll, han förstörde allt genom att ha planerat samma sak.
Hur ofta gör vi nått ensama, typ aldrig och då ska vi planera detta samma kväll.
Emelie var hemma och tog hand om sina syskon, iallafall den lilla dem större sköter sej
i stort sett själva. Vi började kvällen på en grekisk restaurang.



Vi började givetvis med tzatziki med vitlöksbröd, yammi!!
Jag var mätt redan efter förrätten :D



Till varmrätt blev det en klassisk Filé Mignon Black and white. Såååå gott, men jag
orkade faktiskt inte äta upp. Vi satt i godan ro och åt och pratade i flera timmar och
hade det jätte mysigt, men strax efter åtta var det dags att dra vidare, vi hamnade




Vi såg bion



Jägarna två var bra men inte lika bra som ettan. Jag trodde jag skulle somna på bion
efter all god mat, men jag höll mej vaken. Filmen var över två timmar lång och vi
var inte hemma förrän klockan var halv tolv, då sov alla barnen förutom Emelie. Allt
hade gått kanon, men det förstod jag ju innan. Emelie är en klippa.
Idag har det varit fullt ös, morgonen startade med tandläkarbesök, Albin skulle på
rutinundersökning. Då upptäcktes att han saknade tre stycken vuxentänder, så nu
ska beslut tas om han ska få behålla mjölktänderna eller om dem ska dra ut dem och
vad dem ska göra i stället vet jag inte. Vi får väl se vad som händer.
Sen åkte Dick och jag in till Bolandscity, där det öppnade lite nya butiker. Barnen
behövde nya vinterskor och Din sko hade bra priser, så nu är det också fixat. Jag hittade
en fin stickad klänning och grov stickade strumpbyxor på HM, magen börjar ta plats och jag
har inte mycket att ta på mej. Tycker mest att jag ser ut som en strandad val i allt, men nått
måste jag ju ha på mej. Vi var även in på Cubus men där var det så sjukt långa körer och
Linus var så trött så vi åkte hem. Hemma väntade veckans städning på mej, så fram med alla
städsaker. Usch vad tråkigt, men det går fort bara man sätter fart.
På kvällningen har innebandy träningarna avlöst varandra och jag och Linus  har suttit
i soffan och myst. Jag har fått så sjukt ont i svanskotan dem sista dagarna, vilket
gör att jag har svårt att böja mej och att sitta, sen har jag så ont i ena benet
där jag fått så fula åderbråck som värker när jag står. Så nu vet jag inte hur jag ska
bära mej åt, står jag gör det ont, sätter jag mej gör det ont, ja det får blir sängläge
i 16 veckor. Ha ha skulle inte tro det, det är bara och bita ihop.



Måste avsluta dagens inlägg med att visa vilket fint örngott Albin har sytt i skolan.



Nu tänker jag ta kväll, vi kanske hörs imorgon om jag lyckas låna nån data, min är
inte lagad ännu, jag saknar den...

Kram kram


Kommentarer
Postat av: henna

Du ser inte alls ut som en strandad val! Har ju sprungit på varann 2 dagar i rad nu, när vi varit i shoppingtagen, hihi, och du ser så fräsch ut så!:) bara en söt liten mage:) nää, såg man ut som dig när man va gravid, då skulle man nog ha ett stall av ungar :D Ha de bäst! Ses nog snart igen! kram kram

2011-10-27 @ 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0