Förkylningstider



Helgen startade med innebandymatch i Björklinge, Albins första seriematch för
säsongen. Tyvärr gick inte matchen bra, Björklingen vann stort. Albin jobbade som 
en liten iller.

 


Linus hittade en liten kompis på matchen, som tydligen var lika biltokig som han, så
dem bytlånades bilar. Så söta. Trots att han var så inne i bilarna så missade han inte
att klappa händerna.

 


När vi kom hem från  matchen var det sovdags för lilleman, så jag passade också på
att sova. Har åkt på en dunderförkylning, jag mår inte dåligt men den sabla näsan rinner
så jag tror jag blir tokig. Efter en skön sömn, var det kallt att vakna upp och ta av sej
filten, årets första brasa tändes. Så skönt och mysigt. Nu börjar det bli riktigt kallt ute.
På förmiddagen idag söndag, när jag och Linus tog en promis, var det bara sju grader ute.
Det blev till att  ta fram fleecekläder, mössa och vantar till Linus. Trodde att han skulle
protestera när alla kläderna åkte på, men han sa inte ett ord. När vi kom hem från promisen
hade mamma kommit hem till oss, hon har tagit hand om barnen medans jag och Dick jobbade.




Idag var det Linnéas tur att åka på match, hon hade en träningsmatch i Rasbo. Dem vann
med 3-1. När det var nån minut kvar blev  hon så nervös att Rasbo skulle kvittera till 2-2,
så hon tänkte att det är lika bra att göra mål, och det gjorde hon. Tok unge!!
Nu har jag precis kommit hem från en snorig arbetsdag, mamma har precis tagit bussen hem
i regnet och jag tänker släcka ner huset och krypa ner under mitt sköna täcke och läsa en bok.
Hoppas på att vara lite mindre snorig i morgon, hade tänkt gå på marknaden med Åsa, men
det blir väl inte så. Nu regnar det dessutom och det lär säkert fortsätta, det brukar ju vara skit
väder när det är dags för marknaden.

Sov så gott!!

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0