Tisdag 29:e November




Ja här hemma har det vara fullt upp vill jag lova, har inte ens hunnit skriva några
rader. Ska försöka minnas vad vi pysslat med.
I torsdags började jag med mitt adventspyssel, först gjorde jag iordning alla mina
julblommor, sen var det dags att få fram alla stjärnor och gardiner. Ville att allt
skulle vara färdigt till helgen, för då hade jag inte tid att pynta.



Linus tyckte det var kul med julkulorna, ville gärna vara med och sätta upp dem i fönstret.
Han fick en kula som inte var gjord av glas, den for han runt med på golvet som om det
vore en innebandyboll. Ska bli spännande och se om kulorna får sitta kvar i granen sen.



Mitt i allt advents stök kom sotar murre, nu är skorsten rengjord så nu är det bara att
elda på hela vintern :D
I fredags förmiddag gjorde jag klart det sista, jag hade också ett besök bokat uppe på
spec mödravården på akis, dem skulle kolla upp mitt onda ben och  mina sammandragningar
som kommer titt som tätt, fick en ny tid om två veckor, då vill dem kolla upp allt igen, suck..
På eftermiddagen hämtade jag och alla barnen upp mamma och sen bar det av till Enköping.
Min kusin hade bjudit hem oss på lite fredagsmys.



Vi åt fikade och åt gott, Barnen lekte och hade roligt. Linus fick låna ett el piano som han
spelade på, min mamma och moster sjöng. Det tyckte Linus var så roligt och sa igen igen
så fort dem tystnade.



 





I helgen gick det för runt, jag jobbade lördag och söndag, barnen hade massa innebandy
matcher, kalas och allt vad det nu var.  Efter jobbet på söndagen den första advent åkte
vi hem till min svägerska på födelsedagsfika, hon hade fyllt år i veckan men då fick vi
liksom inte till det, barnen var på skoldans.



På kvällen när vi kom hem och barnen åkt i säng, värmde vi på lite glögg och mös framför
tvn. Linus var tydligen inte trött och låg och pratade i flera timmar, han bara ligger där i
sin säng och grejar, när jag gick in för att säga till honom satt han mitt i sängen med täcket
över huvudet och sa " te tut" och drog bord täcket. Där under satt han och leket med sina
gosedjur. Sa till honom att nu skulle han sova men jag kunde inte hitta nappen och tulen, då
pekade han på magen och sken som en sol och sen lyfte han på pyamas jackan och där hade
han pulat in sakerna, alla sina nappar hade han gömt i påslakanet. Busunge!! Sen somnade han
och vi kunde dricka vår glögg ifred.



Igår måndag bar det av på shoppingrunda till Kista gallerian, trodde jag, men så blev inte
fallet. Vi kom fram till gallerian och parkerade och tog hissen upp i gallerina, då möts vi av
polisens insats styrka med dragna k-pister, vi blev iväg skickade bakom avspärningsband.
Det hade precis sket ett rånförsök på en guldaffär och rånarna kunde vara kvar i gallerian,
dessutom hade dem placerat ut en bomb. Efter en stund blev vi motade in på Åhlens, det
fick inte vara några kunder kvar på själva galleriagatan pga tryckvågen som kunde komma
utav bomben, det gick ungerfär 30 minuter och sen började brandlarmet att gå och då fick
vi utrymma genom närmaste utgång. Det var bara att försöka lokalisera var vi var och ta oss
ner i garaget för att få tag i bilen och våra ytterkläder.  När vi tillslut sitter i bilen beslutar vi oss
för att åka till köpcentret Stinsen i Täby.



I Täby började vi med att inta lite lunch, innan vi gick runt i butikerna. Tyvärr var det inte
som Kista gallerian, men vi hade trevligt efter alla omständigheter. Det hela avslutades med
en god fika.



Vi hann även med ett stop på Ikea för att köpa lite värmeljus, sen var det bara hem för
att byta av Dick som skulle iväg och jobba, trots feber och hosta som inte vill släppa.
På kvällen väntade jag trevligt besök av min dagmammas dotter, vi har hållt kontakten
till och från i alla år. Vi satt och pratade om ditt och datt tills klockan blev mycket.
Somnade direkt, och idag när jag skjutsat barnen till skolan hoppade jag ner i min sköna
säng igen, Linus sov som en stock. Jag vaknade tio över nio att min mobil ringde, grrrrrrrrr.
Det var från skolan, Linnéa hade blivit omkull knuffad av en pojke i femman och landat så
tokigt. Fröken hade varit med henne till vårdcentralen, lillfingret var svullet och lite krokigt.
Dem trodde inte det var brytet men kanske en spricka, så dem ville att vi skulle åka upp
och röntga. Det var bara för mej att kasta  i mej  lite frukost och väcka Linus.



Väntan att få träffa läkaren var inte så lång, Linus roade sej i allafall. Sen blev vi iväg skickade
till röntagen, det var ju en bit att gå. Tyvärr hade jag ingen vagn med till Linus, så det blev att
bära runt på honom, hade en hel del sammandragningar kan jag ju erkänna.  På röntgen var det
lite längre väntan, först till att vänta på att få anmäla oss och sen bli hänvisade till rätt väntrum och
givetvis till det väntrum som låg längst bort. Puh!!
Linus roade sej förstås med alla leksakerna, men hans mor var mindre road, mina händer svullna
upp så jag fick inte av mej ringarna, jag var så varm. Linnéa som är en tålig tjej sa inte mycket.





Till slut var det våran tur och sen gick allt ganska snabbt.



Det visade sej att  hon inte hade nån fraktur utan en rejäl stuckning, men tydligen gör
en stuckning mer ont än vad en fraktur gör. När vi väl kom hem var dem både trötta
och hungriga. Dem fick mat och sen lag sej Linnéa på soffan och Linus kastade jag i säng.
Själv bytte jag om och tog en lång promis med hunden,  passade på att ta med mej lite
granris hem som jag behöve till lite av varje. Bla till att dekorera bordet med.



Ikväll har jag haft mitt årliga glöggmys med mina kära gamla arbetskollegor. Vi har druckit en
massa glögg och ätit sååååååååååå mycket gott. Saffranslängder, kanelmuffins, pepparkakor med
ost, kanderade mandlar, rockyroads, fudge, skumtomtar, vitachokladtoppar, ja och gud vet allt.
Undra just hur mina sockervärden kommer att vara hos barnmorskan i morgon. Hihi
Tack tjejer för en super mysig kväll!!



Nu är klockan mycket igen och jag måste kasta mej i säng för att orka med morgondagen.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0