Mvc

Jösses vad dagarna rullar på, det är redan måndagkväll.



I helgen har vi myst och umgåtts med min kära lilla mamma. I lördags efter jag varit på
gymmet åkte jag förbi och hämtade upp mamma och tog med henne hem. Vi bryggde lite
kaffe och dukade fram lite gofika, tände brasan och mös. När kvällen kom dukades det fram
en massa gott på bordet och vi tittade på en bra film, The Notebook. Klockan var över tolv
innan vi kom i säng, och jag som skulle upp och jobba. Mamma sov över hos oss så hon
kunde passa mina små änglar när jag jobbade och Dick sov.



I söndags var det som sagt dags för lite jobb, det var ett tag sen. Kul kul..



Dick fick stiga upp tidigt för att åka med Linnéa på match, det var utklassning, dem
vann med 11-0. Efter en dag på  jobbet var jag så där lagom trött i  mina värkande
ben. Mamma och Dick hade börjat med middagen så det var nästan bara att sätta sej
till bords. Efter middagen var det dags för Dick att åka till jobbet igen, men då var det
jag som fick skjutsa in honom, han hade nämligen operationstid för sitt knä (idag) på
morgonen, när han slutade sitt arbetspass, inte så lämpligt att han körde hem själv.
När jag ändå var ute och snurrade så skjutsade vi hem mamma som varit så snäll och
hjälpt till med barnen. Givetvis så var inte Emelie inte hemma, då hade dem klarat
sej själva. För mej blev det sängen tidigt, var så trött, dessutom skulle  jag iväg till stan
tidigt idag. Hade mitt första barnmorske besök.
Jag och Linus höll inte på att komma i tid, hittade ingen parkering, jag for in med andan i
halsen till barnmorskan, hon sa att det var lika bra att avsluta med att ta blodtrycket, så
som jag hade sprungit genom stan. Allt var bra, ja inte blodvärdet förstås men det visste jag
redan, det är alltid lågt. Linus var så snäll och lekte fint inne på rummet, precis innan vi
var klara så började han att plocka ner alla leksakerna i väskan, som han fått låna, ställde
tillbaka dem i skåpet som han såg att barnmorskan tog dem ifrån, vinkade och tyckte att nu
räckte det, nu vill jag gå hem. Sicken tur att vi nästan var klara.
Vi mötte upp Åsa och lille Oliver för en lunch date, vi åt och smaskade.



Pojkarna fick ett eget bord, så att vi fick ha våra godsaker ifred.



Sen blev det givetvis en runda på stan, i tron om att dem små liven skulle sova en stund.
Oliver var duktig och somnade bums men min lilla skit skulle minsann inte sova, det fanns
ju så mycket bilar att titta på. Jag hittade även några julklappar, vi avslutade våran runda på
clas Ohlsons men där fick Linus tokspel, han som var så trött fick syn på en bil och då var det
kört. Jag tog vagnen och skulle ta mej ut genom kassan, och vad händer, jo en stressad gubbe
skulle bara före mej och tränger sej förbi vagen så att jag nästan kör över fötterna på honom,
synd att jag missade. Han skulle bestämt betala sin jävla telefon innan jag fick passera, jag bad
om att få gå förbi två gånger men han låtsades inte höra, hoppas att han njöt utav att höra Linus
skrika som att kniven satt i honom, mej bekom det inte men jag tyckte synd om alla andra i
butiken. När vi väl kom ut bestämde jag mej för att ta mej till bilen, i hopp om att Linus skulle somna
på vägen dit, hade ju lovat Dick att hämta upp honom efter operationen, så jag tänkte att somnade
bara Linus så kunde jag ta en promenad längs ån, men inte somna han inte. Jag ringde uppvaket
och fick beskedet att Dick skulle ringa mej inom 30 minuter, så jag lastade in allt i bilen och åkte
och tankade, gav Linus mellis i bilen, i hopp om att han skulle somna när bilen började rulla.



Efter att kört runt tre varv på sjukhusområdet så sov han, äntligen..
Hämtade  upp en inte allt för pigg man, och tyvärr hade inte operationen gått nått
bra, han måste göra om den om tre till fyra månader. Hans knä är så trasigt att det
inte är mycket att laga, går inte nästa operation bra så får dem sätta in en ny knäled.



Efter en skön kvällspromenad, gjorde jag och Linnéa fruktsallad med glass.
Vi ville ha lite gott att smaska på när vi tittade på fotbollsgalan, nu är den snart
slut och barnen ska i säng, jag med för den delen, mina ben är ganska så trötta nu.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0