Värmen är tillbaka

Trodde inte det var sant när jag tittade på termometern i morse,
sjutton grader och det blåste inte heller. Äntligen är värmen tillbaka.
Direkt efter frukosten gick vi ut i trädgården, jag satte fart med att
rensa bort maskrosorna, Linus hjälpte till och lag dem i hinken.
Hade tänkt att jag skulle putsa mina fönster idag men istället så
började rensa förrådet, när Linus sov. Jag fick hjälp av Linnéa, en
liten stund, sen lag hon sej på en madrass och tittade på. Nu är
förrådet rensat och hyllan som jag skulle ta in till Linus är på
plats inne. Äntligen. Nu är det bara alla leksaker som ska på plats.
Jag tror det blir kanon.



När Linus och Dick fått upp sina bruna ögon blev det lite fika i solen.
Sen har vi bara njutit i solen tills det var dags att gå in för att
göra lite middag, innan Dick åter skulle fara till jobbet.



Nu har jag äntligen fått tummen ur och gjort Tintin lite vår fin, det
blev en hel del päls som åkte av.



Nu ska jag och barnen ha lite lördagsmys, ikväll blir det ingen sen kväll.
Imorgon är det fotboll för hela slanten.

Hej då!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0