Tisdag 31:a Maj




Vilken värme det varit idag, det kändes nästan som att man var i
utlandet, men blåsten ger sej inte.
Idag var det en tripp till stan som gällde. Dicks pass har gått ut och
det har även Albins och Linnéas. Vi åker till Turkiet i september så det
är lika bra att förnya passen i tid. På polisen träffade vi på Ann och gissa
om Linus hade tur, han fick en alldels egen polisbil. Den har han visat för
alla som han träffat idag. Innan vi åkte hem passade vi även på att hälsa
på min pappa. Där fick Linus gå runt och titta på motorcyklar, traktorer och
även en riktig polisbil. Han var för feg för att sitta på polismotorcykeln.



När vi kom hem kastade vi oss ut i solen, ja först fick Linus lite lunch och
sen bums i säng. Jag och Dick satte oss på altanen och bara njöt. Men
lugnet varade inte så länge, för sen kom Linnéa och hon ville åka klippa sej.
Så Dick, snäll som han är åkte iväg med henne. Hon blev så fin.

 

Sen blev det trädgårds arbete, Dick klippte gräset och jag rensade ogräs.



Linus hjälpte givetvis också till. Tycker så synd om liten, hans polenallergi
blir bara värre och värre. Näsan rinner och ögonen är alldeles röda, när han
kommer in så kliar det så i ögonen. Jag märker också att han blir lite trött.
Undertiden som Dick klippte klart, gick jag och Emelie en promenad med
vagnen, Linus blir lika glad varje gång han får åka vagn.

Nu sover han gott och jag ska försöka få in barnen, det är tur att det snart
är sommarlov, för det är inte lätt att få in dem i sängen när det är så fint
väder.

Passa nu på att njut i den fina kvällen, imorgon ska det bli regn.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0