onsdag 25:e Maj

Klockan åtta i morse styrde jag bilen mot Friskis och Svettis,
skönt att ha det gjort tidigt på morgonen. När jag kom hem
satte jag igång med städningen, ja idag tjuvstartade jag med
städningen, imorgon har jag inte tid.  Som vanligt fick jag
suverän hjälp, Linus torkade golven.



När vi som bäst höll på att städa så kom Christina på besök, hon hade
varit på Gränby och hade smaskigt fikabröd med sej. Jag gjorde i ordning
en smarrig kaffe latte.



När Christina begav sej hemåt var det dags för lilleman att äta och sova.
Innan Christina åkte bestämde vi att vi skulle ses på eftermiddagen för
att ta en promis med hundarna. Tyvärr blev det ingen vidare skön promenad,
det kom några skurar. Jag fick ta på regnskyddet på vagnen och det var inte
populärt hos Linus. Han började skrika, men insåg ganska snabbt att det inte
hjälpte, mamma tänkte tydligen inte ta bort det. Det var bara att gilla läget.



Som ni ser på bilden har jag fått Linus att använda keps, skam den som
ger sej. Mamma vinner alltid ;)
Nu sitter jag här i min ensamhet och har precis betalat räkningarna.
Barnen har varit med och titta när Dick spelat fotbollsmatch, jag undrar just
hur det går med hans dåliga knän, nu kommer det att gnällas. Aj aj
Emelie var inte med på matchen, hon åkte direkt hem till kompisen Hanna
efter skolan. Hanna har fått hjärnskakning och får inte gå i skolan på hela
veckan, så då måste Emelie åka dit och hälsa på. Dem klarar sej inte utan
varanndra.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0