Morsdag!!

Ännu en helg har snart nått sitt slut!

Igår var det fotboll som gällde, Albin hade match i Vattholma.
Gissa om det var kallt, jag hade täckväst på mej och frös ändå.



Vi gjorde ett tappert försök att stå ute i blåste för att titta, men vi gav
upp. Jag körde fram bilen så vi kunde sitta inne och titta.



Albin gjorde en kanon match, matchen slutade oavgjort.
På eftermiddagen när Linus sov, så åkte jag och barnen in till Maxi och
stor handlade. Jag skulle ha handlat på måndag, men det var sånt skit väder
så jag tänkte att det är lika bra att passa på, det är ju kanon när man får
hjälp av barnen. Dem tycker det är kul att handla. Lagom till middagen så
dök Emelie upp, trevligt att ha henne hemma för en gångs skull. Vi dukade
upp en massa gott på bordet och hade en hel kväll med olika filmer. Riktigt
mysigt. Stackars Dick fick inte vara med.



Morsdag startade med ett ryck, Linnéa skulle iväg till Karlholmsbruk på match.
Regnet öste ner när hon åkte. Vi andra, ja förutom Dick som sov, packade in oss
i bilen för att åka och hämta upp min mamma och sen vidare till Enköping för
att fira min mormor. På vägen stannade vi till på Gränby, barnen hade nån överaskning
på gång. Så söta!!
Hemma hos min mormor och morfar bjöds det på morsdag fika. Linus som älskar att
städa hittade såklart en sopborste och satte igång och sopa gamel mormors golv. Han
var också tvungen att utforska skåpen.

 










Vi stannade inte så länge, jag ville vara  hemma igen när Linnéa kom från fotbollen,
till min förvåning när vi kom hem så var bilen och Dick och Linnéa borta. Dem små
filurerna var och köpte en present till lilla mamma.



Vi firade även min kära mamma, som var med oss hem.
Dick satte på grillen och vi åt en god middag och en smarrig efterrätt innan
det var dags för Dick att åter åka in till jobbet. Vi andra tog en riktigt skön
morsdag promenad, det var jag och alla mina UNDERBARA barn.



Med andra ord har dagen var riktigt bra och vi har hunnit fira alla
mammor på min sida. Mormor, mamma och jag. Alla är nöjda och glada.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0